SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Haitong Bank rekomenduje kupno akcji CCC, sprzedaj dla LPP

Analitycy Haitong Banku wydali rekomendacje dla spółek CCC i LPP. Podwyższyli rekomendację dla CCC z "neutralnie" do "kupuj" i cenę docelową akcji ze 189,5 zł do 263,7 zł. W przypadku LPP utrzymali rekomendację "sprzedaj" i podnieśli cenę docelową akcji z 4,888 zł do 6,030 zł.

Aktualizacja rekomendacji dla CCC wynika z podwyższenia przez Haitong Bank prognoz EBITDA spółki na lata 2017/18/19 za sprawą wyższego niż zakładano wzrostu organicznego CCC i eobuwie.pl. Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz Haitong Bank, dopracowanie przez CCC koncepcji sklepowej, skuteczna kampania wizerunkowa i korzystna sytuacja makroekonomiczna w połączeniu z agresywną rozbudową powierzchni sklepowej pozwalają spółce osiągać wysoką dynamikę wzrostu. Wygląda na to, że spółka koncentruje się obecnie na zwiększeniu udziału w rynku, szczególnie w Polsce, co może tymczasowo skutkować obniżeniem marży brutto. Księżopolski uważa jednak, że batalię o udział w rynku warto prowadzić. Jeżeli CCC, zgodnie z przewidywaniami Haitong Bank, jeszcze bardziej umocni swoją dominującą pozycję w Polsce (22,5 proc. w 2016 r.), a konkurencja osłabnie, to marże powinno udać się odbudować. Co więcej, CCC dzięki skali swojego biznesu oraz połączeniu produkcji własnej i azjatyckiej jest w stanie dobrze kontrolować koszty produkcji.

Dodatkowo CCC rozpoczęła ostatnio wewnętrzną restrukturyzację, której celem jest optymalizacja sprzedaży i zwiększenie efektywności kosztowej. Według Haitong Bank, rynek obecnie nie docenia znaczenia tych działań. Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem Księżopolskiego, długoterminowe fundamenty CCC są atrakcyjne. Wysokie mnożniki (na lata 2017/18 współczynnik EV/EBITDA wynosi 17,8-/13,3-krotność, a atrakcyjności akcji spółki 27,8/20,2-krotność) wydają się usprawiedliwione. Od początku roku tradycyjny biznes sklepowy CCC wzrósł o 25 proc. (podczas gdy powierzchnia sklepowa zwiększyła się o ok. 22 proc.), a segment e-commerce podskoczył od początku roku o 125 proc. i stanowi 14 proc. łącznej sprzedaży (wobec 8 proc. rok temu).

Haitong Bank podniósł prognozę EBITDA spółki LPP na lata 2017/18/19 o 3/12/8 proc. Podwyższenie ceny akcji i prognoz EBITDA wynika z wyraźnego odbicia marży brutto, wewnętrznej restrukturyzacji i korzystnego kursu USD/PLN. Analitycy utrzymali jednak rekomendację "sprzedaj", ponieważ uważają, że cała wewnętrzna restrukturyzacja dokonana przez LPP w ostatnich dwóch latach jest już z nawiązką uwzględniana w cenach. LPP planuje zbudować w najbliższych 2-3 latach cztery biurowce i nowe centra dystrybucyjne, przeznaczając łącznie na ten cel ok. 600 mln zł. W ciągu najbliższych 2-3 lat może również wydawać ok. 250-300 mln zł rocznie na zwiększenie powierzchni sklepowej. Monetyzacja tych ruchów jednak nie jest taka oczywista – obecny poziom nasycenia sklepami LPP grozi kanibalizacją, a konkurencja w segmencie popularnych ubrań jest wciąż silna. Haitong Bank ostrożnie podchodzi również do perspektywy dalszego wzrostu marży brutto i nie sądzi, by powrót do dawnych poziomów 55-56 proc. był możliwy z racji rosnącej konkurencji i trendów strukturalnych w handlu, takich jak odchodzenie od tradycyjnych sklepów na rzecz e-commerce.

Celem LPP jest zrównoważenie do końca 2018 r. zapasów z należnościami handlowymi. Zdaniem Księżopolskiego, jeżeli ten cel uda się zrealizować, może to spowodować uwolnienie ok. 300 mln zł w gotówce. Jednocześnie skupienie się spółki na jakości i atrakcyjności swoich kolekcji pozytywnie wpływa na sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy. Wydaje się, że LPP zaczęło ostrożnie podchodzić do wzrostu organicznego, redukując go do 80-100 tys. metrów kwadratowych ze 120-150 tys. metrów kwadratowych w latach 2013-15.

Dołącz do dyskusji: Haitong Bank rekomenduje kupno akcji CCC, sprzedaj dla LPP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl