SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa CCC ma już 76 sklepów HalfPrice. Bez lockdownów 49 proc. wpływów z e-commerce, kurs na giełdzie ostro w dół

W zeszłym kwartale finansowym Grupa CCC ze sprzedaży internetowej osiągnęła 49,5 proc. przychodów, o 3,7 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Firma przez ponad rok otworzyła 76 sklepów stacjonarnych HalfPrice, natomiast po wycofaniu się z Rosji liczba placówek handlowych CCC zmalała o 36.

Według wstępnych, szacunkowych danych łączne przychody Grupy CCC w minionym kwartale finansowym, czyli od maja do lipca br. sięgnęły 2,38 mld zł, o 17 proc. więcej niż przed rokiem. Największym segmentem sprzedażowym firmy pozostaje CCC, którego wpływy wzrosły o 5 proc. do 1,15 mld zł.

Dużo wyższe dynamiki osiągnęło kilka innych marek. Przychody eobuwia poszły w górę o 14 proc. do 807 mln zł, Modivo - o 91 proc. do 86 mln zł, a rozwijanej od wiosny ub.r. sieci HalfPrice - ponad czterokrotnie, z 39 do 178 mln zł.

Natomiast DeeZee zanotowało spadek o 8 proc. do 28 mln zł.

Przychody ze sprzedaży omnichannelowej w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej sklepów zwiększyły się o 12 proc. do 720 zł. - Sprzedaż rośnie, bo podejmujemy szereg działań związanych nie tylko z rozwojem produktu, ale również z pracą nad doświadczeniem zakupowym klientów. Na początku roku powołaliśmy specjalną jednostkę w organizacji - Data&AI Hub, który poprzez zaawansowaną analitykę danych, stymuluje rozwój wszystkich obszarów biznesowych, m.in. jeszcze lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań konsumentów. Dzięki temu klient regularnie do nas wraca - komentuje Marcin Czyczerski, prezes CCC.

E-commerce 26 proc. w górę

Mimo że w minionych trzech miesiącach, inaczej niż przed rokiem, nie obowiązywały już żadne covidowe ograniczenia w sklepach stacjonarnych, dalej rósł segment e-commerce Grupy CCC. Jego przychody zwiększyły się rok do roku o 26 proc., a ich udział w łącznych wpływach firmy - z 45,8 do 49,5 proc.

Obroty działającego w wielu krajach e-sklepu CCC.eu poszły w górę o 140 proc., a ich udział w przychodach pionu CCC - z 9 do 20 proc.

- Dziś jesteśmy beneficjentami szybko rozwijanego w ostatnich latach modelu omnichannelowego. Grupa CCC napędzana jest dwoma mocnymi silnikami: online i offline, które nierozerwalnie się przenikają, dając nam najlepsze synergie - podkreśla Marcin Czyczerski.

CCC chce mieć 100 sklepów HalfPrice

Na koniec lipca br. Grupa CCC miała 929 sklepów stacjonarnych (26 więcej niż przed rokiem), których łączna powierzchnia handlowa wynosiła 685,2 tys. metrów kwadratowych, po wzroście o 12 proc. rok do roku.

To przede wszystkim efekt rozwoju uruchomionej wiosną ub.r. sieci HalfPrice. Obecnie liczy ona 76 placówek (10 więcej niż na koniec kwietnia) o łącznej powierzchni 128 tys. metrów kwadratowych. Grupa CCC podkreśliła w komunikacie, że kwartał do kwartału przy wzroście powierzchni handlowej HalfPrice o 20 proc. przychody sprzedażowe poszły w górę o połowę. Firma na koniec br. chce mieć ok. 100 sklepów tej sieci.

- Nasz koncept dojrzewa, budujemy swoją pozycję na rynku, wzmacniamy ofertę produktową (m.in. kategorię „home”), a sprzedaż z m2 sukcesywnie wzrasta. Kolejnym rynkiem, na którym zadebiutujemy, będzie Rumunia. W dalszych planach mamy także ekspansję międzynarodową naszego e-commerce - zapowiada Adam Holewa, prezes sieci HalfPrice.

W ciągu roku liczba sklepów stacjonarnych eobuwie wzrosła z 27 do 33, a w przypadku CCC nastąpił spadek o 36 do 819, głównie wskutek sfinalizowanej w maju sprzedaży biznesu w Rosji, obejmującego 39 placówek stacjonarnych i sklep internetowy (kupił je rosyjski inwestor i przemianował na obuv).

Ponad 220 mln zł zysku EBITDA

Koszty sprzedaży, administracyjne i ogólne Grupy CCC w zeszłym kwartale finansowym sięgnęły 1,0 mld zł, o 19 proc. więcej niż przed rokiem. Firma tłumaczy to zmiennymi wydatkami związanymi z e-commerce oraz inwestycjami w rozwój sieci HalfPrice.

Zysk sprzedażowy brutto zwiększył się z 959 mln zł do 1,13 mld zł, a marża brutto - z 47,2 do 47,5 proc. Natomiast zysk EBITDA minimalnie zmalał (z 226 do 224 mln zł), a zysk operacyjny nieznacznie wzrósł (z 78 do 79 mln zł).

We wtorek kurs akcji CCC spadł na GPW w Warszawie o 5,2 proc do poziomu 41,71 zł.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC ma już 76 sklepów HalfPrice. Bez lockdownów 49 proc. wpływów z e-commerce, kurs na giełdzie ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl