Grupa CCC sprzedała biznes w Rosji. Sklepy zmienią nazwę

Grupa CCC sprzedała rosyjski biznes lokalnemu inwestorowi. Przejęte przez niego 39 sklepów stacjonarnych i sklep online będą działać pod szyldem obuv – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Grupa CCC sprzedała biznes w Rosji. Sklepy zmienią nazwę

- Nasza działalność w Rosji została zakończona pod względem prawnym i operacyjnym. Dziś za dotychczasowe lokalizacje sklepów CCC odpowiada nowy, lokalny inwestor, który działa pod własnym brandem - informuje Wirtualnemedia.pl Marta Rzetelska, senior PR manager w Grupie CCC.

Firma nie informuje, kto jest nowym właścicielem sieci przemianowanej na markę obuv. - Jesteśmy zobowiązani do zachowania poufności - dodaje Rzetelska

Nowy właściciel będzie mógł sprzedać towar, który pozostał w sklepach zamkniętych przez CCC. Grupa nie będzie dostarczać nowych kolekcji na rynek rosyjski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orsay-zamknie-sklepy-w-polsce-do-kiedy-beda-otwarte-likwidacja-sieci,7169865520720001a ##

CCC wstrzymało dostawy do Rosji zaraz po ataku na Ukrainę

Już 25 lutego (dzień po ataku na Ukrainę) Grupa CCC decydowała o wstrzymaniu dostaw na rynek rosyjski. W drugiej połowie marca zamknęła wszystkie sklepy w Rosji. Kraj ten odpowiadał za 2 proc. obrotów spółki. Inwestycje, które chciałaby przeprowadzić na rynku rosyjskim, firma przekieruje na wzmocnienie pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Również grupa LPP, właściciel marek Reserved, House cy Sinsay, dokonała sprzedaży swojego biznesu na terenie Federacji Rosyjskiej chińskiemu konsorcjum.

W zeszłym roku finansowym, zakończonym w styczniu br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 44,7 proc. do 7,59 mld zł, a jej strata netto zmalała z 1,19 mld zł do 192,3 mln zł. Już 51 proc. wpływów firmy pochodziło z e-commerce.

Natomiast według wstępnych danych w zeszłym kwartale finansowym, od lutego od kwietnia br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 1,89 mld zł, zysku EBITDA z 35 do 110 mln zł zysku i spadek straty operacyjnej ze 101 do 45 mln zł.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?