Facebook zaczyna dbać o prywatność użytkowników. Rusza z kampanią edukacyjną

Facebook zapowiedział rozpoczęcie kampanii edukacyjnej mającej uświadomić użytkownikom najważniejsze kwestie związane z prywatnością w serwisie. Poszczególne zagadnienia będą prezentowane w formie krótkich filmów wideo zamieszczanych w News feedach internautów. Poza tym Facebook opublikował własny zbiór zasad dotyczących prywatności, którego zamierza przestrzegać.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook zaczyna dbać o prywatność użytkowników. Rusza z kampanią edukacyjną

Erin Egan - chief privacy officer Facebooka - zapewnia, że dla serwisu kwestie związane z prywatnością i ochroną danych użytkowników są bardzo istotnie. Nie ukrywa też, że obecne działania są związane z wprowadzanymi przez Unię Europejską przepisami RODO (GDPR), których wejście w życie przewidziano na 25 maja br.

Według Egan Facebook prowadzi obecnie w instytucjach oraz krajach unijnych konsultacje dotyczące roli serwisu i jego obowiązków w ramach RODO. Jednym z działań mających wesprzeć wprowadzenie RODO ma być nowa kampania edukacyjna.

Zgodnie z zapowiedzią wkrótce w News feedach użytkowników mają się pojawić pochodzące od Facebooka krótkie filmy wideo, które w przystępny sposób mają wyjaśniać konkretne problemy związane z ochroną prywatności w serwisie. W klipach ma być mowa m.in. o tym w jaki sposób Facebook zbiera informacje o użytkownikach wykorzystywane w reklamach, jak można przejrzeć i usunąć starsze posty czy też co stanie się z prywatnymi danymi użytkownika po usunięciu przez niego konta na Facebooku.

Facebook poinformował także o wprowadzeniu własnego zbioru zasad dotyczących prywatności który zamierza stosować wobec wszystkich użytkowników.

Wśród reguł wymieniono m.in. ochronę prywatności jako podstawę budowania wszystkich produktów Facebooka, pełną kontrolę użytkowników nad ich danymi, możliwość usunięcia przez użytkowników wszelkich informacji na ich temat oraz stałe rozwijanie nowych narzędzi usprawniających prywatność internautów.

Erin Egan potwierdziła też wcześniejsze zapowiedzi Sheryl Sandberg, szefowej Facebooka ds. operacyjnych o tym, że serwis odda w ręce użytkowników nowe centrum pozwalające im prościej i łatwiej niż dotąd zarządzać prywatnymi danymi na ich kontach.

- W tym roku uruchomimy nowe centrum gromadzące wszystkie ustawienia prywatności w jednym miejscu. Opracowujemy je na podstawie otrzymywanych z całego świata opinii użytkowników, podmiotów kształtujących politykę w tym zakresie oraz ekspertów zajmujących się ochroną prywatności – ujawniła we wpisie Egan.

W III kwartale ub.r. Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol. dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat