Cloud Technologies za 320 mln zł przejmuje agencję Imagine The Future

Specjalizująca się w analityce danych i big data firma Cloud Technologies poinformowała o przejęciu agencji nowych technologii Imagine The Future. Transakcja o wartości 320 mln złotych ma ułatwić Cloud Technologies sprzedaż opracowanego przez firmę narzędzia UnBlock omijającego wtyczki blokujące reklamy w internecie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W komunikacie poinformowano, że w wyniku umowy Cloud Technologies przejmie 100 proc. udziałów Imagine The Future, agencji świadczącej usługi w zakresie marketingu efektywnościowego.

Według zapowiedzi Cloud Technologies planuje sfinansować akwizycję częściowo ze środków własnych – przewiduje na to nie mniej niż 20 mln zł, nie więcej niż 80 mln zł zostanie sfinansowanych przy pomocy kredytu lub emisji obligacji. Pozostała część ma zostać pokryta poprzez emisję 2,2 mln akcji po cenie emisyjnej 100 zł, skierowanej wyłącznie do właściciela przejmowanej spółki. Struktura planowanej transakcji przewiduje zabezpieczenie interesów spółki na wypadek nieosiągnięcia celów biznesowych.

Imagine The Future działa na 36 rynkach na całym świecie, blisko 95 proc. kampanii reklamowych realizuje poza Polską, pracuje dla niej obecnie około 80 osób. Na swoim koncie ma ponad 45 tys. zrealizowanych kampanii reklamowych. W 2014 r. agencja realizowała średnio 488 kampanii reklamowych miesięcznie, w bieżącym roku ponad 4-krotnie więcej. Według prognoz w br. jej przychody ze sprzedaży mają sięgnąć ponad 90 mln zł, a wskaźnik EBITDA wynieść ponad 20 mln zł.

Cloud Technologies jest operatorem hurtowni danych gromadzącej informacje o zainteresowaniach internautów. Jest także twórcą UnBlocka, systemu emisji reklamy internetowej który pozwala na wyświetlanie reklam mimo stosowania przez internautów adblockerów. Dzięki przejęciu Imagine The Future spółka ma znacząco rozszerzyć sieć sprzedaży swoich rozwiązań.

– Ta transakcja w dużym stopniu ułatwi nam dostęp do zagranicznych rynków i umożliwi poszerzenie kanałów dystrybucji naszych produktów i usług, bez konieczności budowania struktur na miejscu od podstaw – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. – Przejęcie agencji da nam możliwość wdrażania naszych rozwiązań u kilkuset międzynarodowych partnerów Imagine The Future. To z jednej strony UnBlock, na którego sprzedaż bardzo liczymy za granicą, a z drugiej strony – dane o zainteresowaniach internautów w sieci, które są paliwem dla rynku reklamy. Warto również zwrócić uwagę na to, że cena danych o zainteresowaniach internautów w Europie Zachodniej jest o wiele wyższa niż np. w Polsce - dodaje Prajsnar.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce