Polacy w internecie najchętniej kupują ubrania, dodatki i akcesoria

W 2017 roku w sklepach internetowych 73 proc. Polaków kupiło odzież, dodatki i akcesoria - wynika z badania firmy Gemius. Częstym celem zakupów w sieci były także książki, AGD i elektronika.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Według raportu „E-commerce Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” w 2017 roku 70 proc. Polaków kupiło w internecie książki, płyty i filmy, a 58 proc. sprzęt RTV/AGD. Do zakupu produktów z każdej z tych kategorii przyznało się więcej osób niż w 2016 roku. W przyszłości internauci zamierzają kupić w sieci książki i płyty – o ich zakupie myśli 42 proc. badanych. W planach zakupowych online Polaków są też podróże (40 proc.) i bilety do kina i teatru (36 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-kupic-prezent-na-swieta-last-minute-wybory-polakow ##

Kobiety w sieci częściej kupują ubrania, mężczyźni sprzęt komputerowy

Kobiety o wiele częściej niż mężczyźni sięgają po takie produkty, jak odzież (82 proc. w porównaniu z 63 proc. mężczyzn), obuwie (60 proc. kobiet, 44 proc. mężczyzn) oraz kosmetyki (63 proc. kobiet, 39 proc. mężczyzn). Z kolei mężczyźni chętniej niż kobiety nabywają sprzęt komputerowy (66 proc. w porównaniu z 39 proc.), gry komputerowe (53 proc. mężczyzn, 27 proc. kobiet) oraz samochody i części do nich (48 proc. mężczyzn, 28 proc. kobiet).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-polacy-wydadza-na-swieto-boze-narodzenie-2017 ##

W najmłodszej grupie badanych (15–24 lata) najczęstszym wyborem zakupowym są gry komputerowe (50 proc.). Natomiast najstarsi badani, powyżej 50. roku życia, częściej niż inni kupują online produkty spożywcze (30 proc.), a także farmaceutyczne (44 proc.). Konsumenci z wyższym wykształceniem, kupujący w sieci, chętniej niż pozostali sięgają po książki, płyty, filmy (87 proc.), sprzęt RTV/AGD (72 proc.) czy rezerwacje podróży (61 proc.).

grafika

Efekt ROPO (ang. research online, purchase offline) polegający na wyszukiwaniu pożądanych produktów w sieci, a dokonywaniu zakupu w sklepie tradycyjnym jest szczególnie wyraźny przy wyborze sprzętu RTV/AGD (48 proc.), farmaceutyków (48 proc.) i materiałów budowlanych (45 proc.).

Odwrotny trend widoczny jest u nabywców elektroniki użytkowej – 41 proc. kupujących online najpierw znajduje produkt w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. W podobny sposób postępują przy zakupie obuwia (42 proc.) oraz kosmetyków i perfum (37 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski