SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co trzeci polski kibic interesuje się siatkówką. Kurek najpopularniejszym zawodnikiem, a Plus sponsorem

Co trzeci Polak deklarujący zainteresowanie sportem interesuje się siatkówką. Najbardziej znanym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek, a najbardziej rozpoznawalny sponsor to Plus - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Siatkówka od ponad 10 lat utrzymuje się - obok piłki nożnej i skoków narciarskich - wśród trzech najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Od kilku lat zaintereswowanie nią utrzymuje się na podobnym poziomie i wynosi ponad 30 proc. wśród osób deklarujących zainteresowanie sportem.


Najbardziej rozpoznawalnym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek. Jednocześnie w zestawieniu ze sportowcami reprezentującymi wszystkie dyscypliny sportowe pojawia się on dopiero na dwudziestym miejscu.

Najwięcej kibiców siatkówki jest w województwach kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Dyscyplinie tej kibicują w dużej mierze kobiety, które stanowią 30 proc. wszystkich kibiców, co jest wysokim wynikiem w porównaniu z innymi dyscyplinami sportowymi. Kibice siatkówki to osoby z każdego przedziału wiekowego.

Siatkówka to po piłce nożnej dyscyplina sportowa najczęściej oglądana na żywo. 12 proc. respondentów interesujących się sportem przyznaje, że oglądało mecze siatkówki na żywo. Siatkówka jest też bardzo często oglądana w telewizji.

Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym sponsorem reprezentacji siatkówki mężczyzn jest operator komórkowy Plus.

Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Dołącz do dyskusji: Co trzeci polski kibic interesuje się siatkówką. Kurek najpopularniejszym zawodnikiem, a Plus sponsorem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kiks
Znam wszystkich siatkarzy, od dawna im kibicuję jako załodze, zespołowi. To nie gwiazdki filmowe ani konie, na jakie się stawia, aby im na wybiegu kibicować dla kasy. Rozumiem, że powyższe jest bardzo istotne dla telewizji, które walczą o widzów. Rozumiem też, że pokazano to, bo ktoś postanowił pochwalić się, jak bardzo się napracował. Dla widzów jest to mało istotne, a nawet śmieszne swoją małością. Co mozna powiedzieć o strukturze demograficznej, jeśli nie budować jej jedynie na podstawie tego, kto siedzi na widowni? Czyż to nie ograniczenie? Czy można wejść w sympatie i antypatie widzów? Czy można wejść w polskie domy i podglądać, kto to ogląda? Czy ktoś wziął pod uwagę, że w domach odbiornikmoże być włączony i nikt przy nim nie siedzi, bo coś innego go absorbuje? Czy ktoś pomyślał o strukturze wiekowej i jej przyczynie? Wątpię. Z pewnością pozostał przy szeroko dostępnych danych, którymi się zabawił tak a nie inaczej...A moze po prostu pisał jakąś pracę" na temat" :) Czy miał dostęp do jakichś ankiet, które odzwierciedlają tylko ułamek myśli danej społeczności? Oglądalność na żywo - jedyna prawdziwa wartość.
odpowiedź
User
Morskie_Oko
No to po zablokowaniu Mistrzostw Świata w Polsacie powyższy ranking ulegnie znacznym zmianom... Ja już wyłączyłem stacje Polsatu ze swojego telewizora, a teraz czekam na koniec abonamentu w Plusie i odchodzę do konkurencji:-( Solorz na pohybel!
odpowiedź