Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie

W ub.r. grupa kapitałowa Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 22,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście o 37 proc. w skali roku) i 3,38 mln zł straty netto (wobec 8,86 mln zł straty w 2016 roku).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie
Shutterstock.com

Comperia w ub.r. miała niecałe 4 mln zł straty ze sprzedaży (wobec 6,92 mln zł w 2016 roku) oraz 1,12 mln zł zysku EBITDA (w 2016 roku było to 5,1 mln zł straty EBITDA).

- Działania biznesowe podejmowane były głównie w segmencie reklamy efektywnościowej z bankami i innymi instytucjami finansowymi. Stabilizacja przychodów pozwoliła rozpocząć prace nad nowymi produktami dla naszych klientów. Wraz z dobrą pozycja rynkową Comperia.pl daje to solidną podstawę do wzrostu przychodów w roku 2018 - stwierdził prezes spółki Grzegorz Długosz w liście do akcjonariuszy.

Długosz prezesem firmy został w sierpniu ub.r., niedługo potem członkiem zarządu został Wojciech Małek.

- Podjęto wewnętrzne prace nad analizą kierunków rozwoju firmy. W ich wyniku spółka postanowiła pozyskać kapitał na rozwój w drodze emisji akcji. W pierwszej połowie 2018 r prace te będą finalizowane - dodał Grzegorz Długosz. Ten zamiar spółka ogłosiła w połowie stycznia.

grafika

Przychody Comperii z produktów kredytowych wzrosły w skali roku o 30 proc. do 9,77 mln zł, z produktów lokacyjnych - o 68 proc. do 6,36 mln zł, a z działalności ubezpieczeniowej - o 78 proc. do 1,84 mln zł.

Wpływy z produktów kredytowych i lokacyjnych stanowiły w ub.r. 72 proc. wszystkich przychodów firmy, wobec 69 proc. w 2016 roku.

- Segment ubezpieczeń powrócił na ścieżkę rozwoju w budowaniu sieci sprzedaży oraz rozwoju informatycznych platform obsługi klienta i sprzedaży. Strata realizowana na tym segmencie działalności była mniejsza od planowanej - zaznaczył Grzegorz Długosz. - Rozpoczęliśmy przygotowania do działania w nowych warunkach regulacyjnych w tym RODO i PSD2. Spółka prowadzi szereg projektów rozwojowych z zakresu obecnie obsługiwanego biznesu oraz poszerzenia potencjału przychodów - opisał.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski