Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie

W ub.r. grupa kapitałowa Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 22,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście o 37 proc. w skali roku) i 3,38 mln zł straty netto (wobec 8,86 mln zł straty w 2016 roku).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie
Shutterstock.com

Comperia w ub.r. miała niecałe 4 mln zł straty ze sprzedaży (wobec 6,92 mln zł w 2016 roku) oraz 1,12 mln zł zysku EBITDA (w 2016 roku było to 5,1 mln zł straty EBITDA).

- Działania biznesowe podejmowane były głównie w segmencie reklamy efektywnościowej z bankami i innymi instytucjami finansowymi. Stabilizacja przychodów pozwoliła rozpocząć prace nad nowymi produktami dla naszych klientów. Wraz z dobrą pozycja rynkową Comperia.pl daje to solidną podstawę do wzrostu przychodów w roku 2018 - stwierdził prezes spółki Grzegorz Długosz w liście do akcjonariuszy.

Długosz prezesem firmy został w sierpniu ub.r., niedługo potem członkiem zarządu został Wojciech Małek.

- Podjęto wewnętrzne prace nad analizą kierunków rozwoju firmy. W ich wyniku spółka postanowiła pozyskać kapitał na rozwój w drodze emisji akcji. W pierwszej połowie 2018 r prace te będą finalizowane - dodał Grzegorz Długosz. Ten zamiar spółka ogłosiła w połowie stycznia.

grafika

Przychody Comperii z produktów kredytowych wzrosły w skali roku o 30 proc. do 9,77 mln zł, z produktów lokacyjnych - o 68 proc. do 6,36 mln zł, a z działalności ubezpieczeniowej - o 78 proc. do 1,84 mln zł.

Wpływy z produktów kredytowych i lokacyjnych stanowiły w ub.r. 72 proc. wszystkich przychodów firmy, wobec 69 proc. w 2016 roku.

- Segment ubezpieczeń powrócił na ścieżkę rozwoju w budowaniu sieci sprzedaży oraz rozwoju informatycznych platform obsługi klienta i sprzedaży. Strata realizowana na tym segmencie działalności była mniejsza od planowanej - zaznaczył Grzegorz Długosz. - Rozpoczęliśmy przygotowania do działania w nowych warunkach regulacyjnych w tym RODO i PSD2. Spółka prowadzi szereg projektów rozwojowych z zakresu obecnie obsługiwanego biznesu oraz poszerzenia potencjału przychodów - opisał.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące