Coraz dłużej oglądamy telewizję, „Teleexpress” hitem 2013 roku

W 2013 r. wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym, zyskały za to stacje tematyczne. Wydłużył się średni czas oglądania telewizji, a hitem roku został „Teleexpress”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement pokazują, że w 2013 roku statystyczny polski widz spędzał przed telewizorem 4 godziny i 7 minut dziennie. W porównaniu do poprzednich lat ten czas się wydłużył - o 4 minuty wobec 2012 roku, o 5 minut wobec 2011 roku i o 2 minuty względem 2010 roku.

W 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji zajęła TVP1. Udział tego kanału w porównaniu do 2012 roku zmniejszył się o 14,60 proc. i wyniósł 13,16 proc..

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego średni roczny wynik jednak zmalał o 10,05 proc. do 12,53 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadł Polsat ze średnim udziałem w 2013 roku na poziomie 12,26 proc., po spadku o 12,24 proc.

Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Jej udział w zeszłym roku zmniejszył się o 17,91 proc. i wyniósł 10,31 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych 2013 roku zmalał z 55,87 proc. do 48,26 proc.

grafika

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansowała stacja TVN. Jej udział w 2013 roku zmalał o 5,36 proc. do poziomu 13,96 proc., ale był to najmniejszy spadek wśród czterech głównych stacji. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (13,51 proc. udziału; w dół o 14 proc.).

Na ostatniej lokacie podium uplasowała się Jedynka, której średni roczny wynik zmalał o 21,08 proc. do 9,51 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Dwójka (8,91 proc. udziału; - 17,65 proc.).

Najwyższą widownię zgromadził w 2013 roku "Teleexpress" TVP1 z 29 grudnia, który zobaczyło 7,49 mln osób. Kolejny był odcinek serialu „M jak miłość" pokazany przez TVP2 7 stycznia 2013 roku (7,31 mln widzów).

 

 

 

 

 

Całkowite cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w 2013 roku wyniosły 21,45 mld zł, o 16,1 proc. więcej niż przed rokiem. Najwięcej zarobiła stacja TVN, której cennikowe wpływy (netto, bez rabatów) wyniosły 3,96 mld zł (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online