TVP1, TVN, Polsat i TVP2 mocno w dół w 2013 r. (top 122)

W 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera utrzymała TVP1, a TVN wyprzedził Polsat. Ranking 122 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2013 roku (w okresie od 1 stycznia do 30 grudnia) utrzymała TVP1. Udział tego kanału względem 2012 roku (okresu od 1 stycznia do 30 grudnia) zmniejszył się jednak o 14,54 proc. i wyniósł 13,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.Z powodu spadających wyników oglądalności Jedynka w 2013 roku przestała emitować „Kawę czy herbatę?”, serial „Wszystko przed nami” oraz „Wieczorynkę”. Za to we wrześniu ub.r. pojawił się magazyn „Świat się kręci”, który po słabym debiucie systematycznie zyskuje widzów (więcej na ten temat). Natomiast największym sukcesem stacji w 2013 roku okazał się być serial „Anna German”, który średnio przyciągał przed telewizory aż 6,27 mln widzów. Jedynka pokazywała go wiosną ub.r. (zobacz te dane).Na drugie miejsce z trzeciego awansowała stacja TVN, której średni roczny wynik jednak zmalał o 9,98 proc. do 12,54 proc. W ub.r. kanał ten rozpoczął emisję m.in. takich pozycji jak „Na językach”, „Szpital”, „Bitwa o dom” i „Wawa Non Stop”. Póki co, ten ostatni format nie odniósł sukcesu (więcej na ten temat). Jesienią 2013 roku TVN wyemitował z kolei ostatnią edycję „Przepisu na życie”.Z kolei na trzecią lokatę z drugiej spadł Polsat ze średnim rocznym udziałem na poziomie 12,24 proc., po spadku o 12,38 proc. Stacja ta w 2013 roku wprowadziła najwięcej nowości, a wśród nich m.in. „Na krawędzi”, „To nie koniec świata”, „2XL”, „Zdrady”, „Top Chef”, „Zabójcy tłuszczu. Fat killers”, „Nasz nowy dom” program sądowy „Czyja wina?”, który już po dwóch miesiącach spadł z anteny z powodu złej oglądalności (dowiedz się więcej). W ub.r. kanał ten definitywnie zakończył emisję „Hotelu 52” (więcej na ten temat).Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Jej udział w zeszłym roku zmniejszył się o 17,99 proc. i wyniósł 10,30 proc. W zeszłym roku na antenie tej stacji było niewiele nowości, wiosną zadebiutował program kabaretowy „Dzięki Bogu już weekend”, a jesienią show „I kto to mówi”. Dwójka wznowiła też emisję talent-show „The Voice of Poland.Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych 2013 roku zmalał z 55,87 proc. do 48,25 proc.Z siódmego na piąte miejsce awansował obecny w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TVN7. Udział tej stacji zwiększył się o 39,92 proc. do 3,54 proc. Był to największy wzrost w pierwszej dziesiątce stacji. Szósta lokata należała do informacyjnego kanału TVN24, którego udział poszedł do góry o 1,96 proc. do 3,12 proc.Oczko niżej uplasował się TV Puls, który awansował z miejsca dziewiątego. Średni roczny udział tego kanału zwiększył się o 32,19 proc. i osiągnął 3,08 proc. Mniej zyskała konkurencyjna naziemna stacja TV4. W zestawieniu znalazła się ona oczko niżej z wynikiem na poziomie 2,97 proc., notując wzrost o 19,28 proc.Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 31,68 proc. do 2,61 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dziewiąte. Od września ub.r. TVP Info przestało emitować programy lokalne i znikło z pakietów analogowych kablówek.Pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka Polsat 2, którego średni udział w 2013 roku wyniósł 1,79 proc., po wzroście o 30,66 proc.

 

Dane o grupie komercyjnej 16-49 na drugiej stronie artykułu.

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansowała stacja TVN. Jej udział w 2013 roku jednak zmalał o 5,29 proc. do poziomu 13,97 proc. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (13,49 proc. udziału; w dół o 14,13 proc.).

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się Jedynka, której udział zmalał o 21,08 proc. do 9,51 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Dwójka (8,90 proc.; - 17,74 proc.).

 

Dane przedstawione w rankingach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach. TV Trwam nie jest objęta pełnym monitoringiem przez Nielsen Audience Measurement. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online