WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP może pokazać spektakl „Biały dmuchawiec”, ale z inną aktorką w roli głównej. „Nie chcemy odpowiedzialności zbiorowej”

Coraz mniej Polaków zainteresowanych kulturą i sztuką, muzea popularniejsze od teatrów (infografika)

2017-05-18 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W ciągu ostatniego roku co czwarty Polak odwiedził muzeum, aby obejrzeć tam stałą ekspozycję (24%) lub wystawę muzealną (27%) - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Coraz mniej Polaków zainteresowanych kulturą i sztuką, muzea popularniejsze od teatrów (infografika)

Wizyta w muzeum jest wśród pięciu wydarzeń kulturalnych, w których Polacy najczęściej uczestniczą osobiście, zaraz po projekcjach filmowych oraz festynach.

Jednocześnie w ciągu ostatniego roku o 13 pkt. proc. spadł odsetek osób deklarujących zainteresowanie kulturą i sztuką. Głównym powodem nie jest, jak poprzednio, brak środków finansowych, a brak czasu.

Wizyta w muzeum czy galerii to jeden z najczęstszych sposobów na osobisty kontakt z kulturą. Zainteresowaniem cieszą się zarówno stałe ekspozycje muzealne, jak i wystawy czasowe. Również organizowana od wielu lat "Noc Muzeów" to jedno z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń kulturalnych wśród Polaków.

W 2016 r. spadł odsetek osób deklarujących zainteresowanie kulturą. Uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych deklarują w takim samym stopniu kobiety jak i mężczyźni. Częściej uczestnikami wydarzeń kulturalnych są ludzie młodzi, z wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

Deklarowaną, główną przyczyną rezygnacji z uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych jest brak czasu, który wskazuje ponad połowa osób nieuczestniczących w życiu kulturalnym. Co ciekawe, w porównaniu z rokiem poprzednim, ponad dwukrotnie mniej osób wskazuje brak środków finansowych jako główną przyczynę rezygnacji z udziału w wydarzeniach kulturalnych.

Zdecydowanie najczęściej informacje na temat wydarzeń kulturalnych respondenci czerpią z internetu, a znacznie rzadziej - z reklam czy programów telewizyjnych.

Badanie Sponsoring Monitor na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. W 2016 r. zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1510 wywiadów CATI oraz N=3751 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Autor: km

Wiecej informacji: kultura, sztuka, muzeum, teatr, zwyczaje Polaków

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia