Jak tłumaczą przedstawiciele marketera, najnowsza kampania to efekt przyjętej długofalowej strategii marketingowej, koncentrującej się na umacnianiu wizerunku marki poprzez odwołania do pozytywnych emocji oraz wartości. W reklamach podkreślane jest pozytywne nastawienie do tego, co polskie i oryginalne oraz duma z bycia Polakami.
Oranżada Helleny od dwóch lat jest promowana na zasadzie lokowania produktu w znanych programach rozrywkowych, m.in. w talk-show Kuby Wojewódzkiego w TVN, w którym trzy sezony temu pojawiła się jako pierwsza marka napojowa.
Udział Kuby Wojewódzkiego w cyklu spotów reklamowych ma umacniać pozytywny wizerunek brandu. Spoty promuje znane z poprzednich reklam hasło „Cudze chwalicie swego nie znacie!”. Koncept opiera się na humorystycznych i błyskotliwych obserwacjach osiągnięć i zachowań Polaków oraz podkreślaniu, że w wielu aspektach jesteśmy lepsi od innych i mamy powody do optymizmu.

W 2014 i 2015 roku w reklamach oranżady Hellena występowali członkowie kabaretu Ani Mru Mru.
- Kuba Wojewódzki, polski dziennikarz muzyczny, telewizyjny, radiowy i prasowy, publicysta, satyryk, felietonista, ale też showman. Opiniotwórczy, wyrazisty, wywołujący emocje i promujący nowoczesny patriotyzm. Współpraca z tak wyjątkową osobą to duże wyróżnienie dla marki. Jesteśmy przekonani, że kampania przyniesie nam wiele korzyści wizerunkowych - podkreśla Magdalena Koszela, brand manager oranżady Hellena.
Działania reklamowe są prowadzone w telewizji (m.in. TVN, Polsat, TVP1, TVP2 i wybrane kanały tematyczne), internecie (m.in. social media, a od 1 czerwca - konkurs konsumencki na stronie oranzadanakubie.pl) oraz w punktach sprzedaży (materiały POS). W tym sezonie emitowane będą trzy spoty 30-sekundowe.

Colian podkreśla, że jest to największa od lat akcja promująca oranżadę Hellena.
Za strategię i kreację jest odpowiedzialna agencja Brandman, a za zakup mediów Universal McCann. Za produkcję spotu odpowiada agencja Studio filmowe M5. Całość wyreżyserował Tadeusz Śliwa. A działania public relations odpowiada Agencja Kolterman Media Communications.
Oranżada Hellena to kolejna marka, którą swoim wizerunkiem firmuje Kuba Wojewódzki. Od kilku lat dziennikarz regularnie pojawia się w kampaniach reklamowych promujących sieć Play, ostatnio w spotach z Agnieszką Chylińską i grupką dzieci.











