SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Telewizja zajmuje nam 30 minut dziennie więcej niż internet, kończą się duże wzrosty w internecie mobilnym

W br. ludzie z całego świata przeznaczą średnio po 170 minut dziennie na oglądaniu telewizji i po 140 minut na korzystaniu z internetu. 71 proc. czasu w sieci spędzą, korzystając z urządzeń mobilnych - szacuje dom mediowy Zenith.

Article

Z raportu Zenith obejmującego 71 rynków z całego świata, m.in. Polskę, wynika, że w najbliższych latach różnica między dziennym czasem korzystania z telewizji i internetu będzie maleć. W br. wyniesie 30 minut, a w 2019 roku - tylko 7 minut.

W ostatnich latach zmniejszył się przeciętny czas konsumpcji mediów tradycyjnych (prasy, telewizji, radia, kina i przekazów outdoorowych) - z 364 minut w 2010 roku do 316 minut w br. Stanowi to jednak wciąż 69 proc. łącznego czasu korzystania z mediów, natomiast na internet przypada pozostałe 31 proc.

W ub.r. przeciętny człowiek spędził na korzystaniu z mediów 456 minut dziennie wobec 411 minut w 2010 roku. Daje to wzrost średnio o 2 proc. rocznie.

W internecie zdecydowanie najszybciej zyskuje segment mobilny. W latach 2010-2016 globalny czas korzystania z sieci na smartfonach i tabletach rósł średnio o 44 proc. rocznie. Zenith wyjaśnia, że wynika to m.in. z coraz większej dostępności urządzeń mobilnych, rozwojowi technologii i coraz szerszej ofercie treści dostosowanych do urządzeń mobilnych. Przy czym z roku na rok dynamika tego wzrostu maleje: w 2015 roku wyniosła 43 proc., ub.r. - 25 proc., w br. ma osiągnąć poziom 17 proc., w przyszłym roku już tylko 2,7 proc., a w 2018 i 2019 roku - poniżej 1 proc.

Obecnie ludzie na całym świecie każdego dnia korzystają średnio przez 122 minuty z internetu mobilnego, podczas gdy w 2010 roku poświęcali na to jedynie 10 minut dziennie. Sieć mobilna zajmuje już 26 proc. ogólnego czasu konsumpcji mediów.

Zaznaczmy, że w sieci są szeroko obecne także media tradycyjne, a czas korzystania z nich tam zliczany jest jako konsumpcja internetu. Dlatego mimo że czas poświęcany na media tradycyjne w ciągu ostatnich 7 lat zmalał o 13 proc., część z tego spadku została zrekompensowana w internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja zajmuje nam 30 minut dziennie więcej niż internet, kończą się duże wzrosty w internecie mobilnym

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Nie oszukujmy się, dzisiaj telewizji to już medium tła - włączamy by coś nam grało, ale czy to słuchamy/oglądamy - w to już wątpię.
8 3
odpowiedź
User
Ała
Mi nie. Więcej czasu w internecie. Ale zawsze byłem bardziej człowiekiem prasy niż telewizji. A Internet jest jednak nieco bardziej prasą, niż telewizją. Bo działa stronnicowo, na kartach.
7 2
odpowiedź
User
Polak
Mi nie. Więcej czasu w internecie. Ale zawsze byłem bardziej człowiekiem prasy niż telewizji. A Internet jest jednak nieco bardziej prasą, niż telewizją. Bo działa stronnicowo, na kartach.
Jakim cudem można wywnioskować, że internet bardziej przypomina gazetę niż telewizję, to ja nie wiem. A zanim Opera wymyśliła przeglądanie w kartach, przeglądaliśmy w oknach. Czy wtedy bardziej internet od telewizji przypominał warsztat szklarski?
3 5
odpowiedź
User
prawnik
Mi nie. Więcej czasu w internecie. Ale zawsze byłem bardziej człowiekiem prasy niż telewizji. A Internet jest jednak nieco bardziej prasą, niż telewizją. Bo działa stronnicowo, na kartach.
Jakim cudem można wywnioskować, że internet bardziej przypomina gazetę niż telewizję, to ja nie wiem. A zanim Opera wymyśliła przeglądanie w kartach, przeglądaliśmy w oknach. Czy wtedy bardziej internet od telewizji przypominał warsztat szklarski?


Mi też bardziej przypomina prasę.
5 2
odpowiedź
User
Gosia
Nie jestem pewna, bo ja np. telewizji oglądam coraz mniej, a więcej siedzę w internecie
5 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing