SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych

W sierpniu br. największą sprzedaż elektronicznych wydań wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. dzienników na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 9996 egz., czyli o 18,8 proc. większym niż rok wcześniej. Tytuł ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem - wyniósł on aż 16,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica) z wynikiem na poziomie 4078 egz., czyli o 35,04 proc. mniejszym niż w sierpniu ub.r. Trzecia pozycję zajął „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań wzrosła aż o 21,57 proc. do 2007 egz.

>>> Sprzedaż gazet: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” ostro w dół

Czwarta lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w sierpniu br. 1855 egz., czyli niemal dwa razy tyle, ile rok wcześniej. Dziennik ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszący 15,05 proc.

Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą poniżej 300 egzemplarzy. Żadnej sprzedaży w tej kategorii nie wykazał we wrześniu br. „Super Express” (Murator).

Poza „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu” udział sprzedaży e-wydań pozostałych dzienników w ich sprzedaży ogółem nie przekroczył 8 proc.

W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

>>> „Wprost” liderem wśród e-wydań, „Polityka” wśród mutacji cyfrowych

W sierpniu br. tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1111 egz. była „Gazeta Wyborcza”, oferująca wydania na iPad i Kindle. Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 432 egz., a na trzecim „Parkiet” (Presspublica; tylko 47 egz.). Oba dzienniki Presspubliki mają wydania na iPad.

Wirtualnemedia.pl sierpień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż e-wydań Sprzedaż mutacji cyfrowych Sprzedaż ogółem Sprzedaż e-wydań Sprzedaż ogółem
Dziennik Gazeta Prawna 9 996 0 59 603 8 411 71 942
Rzeczpospolita 4 078 432 75 029 6 278 90 525
Gazeta Wyborcza 2 007 1 111 229 002 1 651 253 569
Puls Biznesu 1 855 0 12 329 949 13 014
Parkiet Gazeta Giełdy 307 47 4 036 564 5 226
Gazeta Polska Codziennie 281 0 27 374 0 0
Przegląd Sportowy 120 0 49 910 116 62 008
Fakt Gazeta Codzienna 73 0 371 448 52 409 947
Super Express 0 0 159 721 0 169 140

Dołącz do dyskusji: „DGP” liderem wśród e-wydań, „Wyborcza” wśród mutacji cyfrowych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rare
ja rozumiem, ze sprzedaż ogółem wszystkim spadła rok do roku ale Rzeczpospolitej nawet e- wydania spadły kiedy innym wzrosły. To jak to sie ma do tabletów i dystrybucji cyfrowej w opowieściach Hajdarowicza? Oni nie wiedzą jak temat ugryźć.
0 0
odpowiedź
User
witek
Jeżeli sprzedaż wynosiła np. 1000 wydań to jest to średnio 1000 sztuk każdego dziennego wydania (czyli ok. 20 tys. miesięcznie) czy 1000 sztuk przez cały miesiąc?
0 0
odpowiedź
User
zkdp
zkdp własnie zakwestionował dane dziennika gazety prawnej!!!!!
ponad 50% tych e-wydań to zupelnie inna kategoria sprzedazy

żenada
0 0
odpowiedź