„Wprost” liderem wśród e-wydań, „Polityka” wśród mutacji cyfrowych

„Wprost” w sierpniu br. miał największą sprzedaż elektronicznych wydań wśród tygodników opinii, zaś „Polityka” wiodła prym wśród tzw. mutacji cyfrowych. Cały czas jednak internetowe wersje tygodników stanowią znikomą część ogólnej sprzedaży tych tytułów.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) - wyniosła ona 2030 egz., czyli aż o 53 proc. więcej niż rok wcześniej, co był największym wzrostem w zestawieniu. Magazyn ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań wśród sprzedaży ogółem - wyniósł on 2,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”) z wynikiem na poziomie 1284 egz., czyli o 5,03 proc. niższym niż rok wcześniej. Trzecia pozycję zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż e-wydań spadła o 1,9 proc. do 1081 egz.

Pozostałe tytuły miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań. Na wysokiej czwartej lokacie znalazł się „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny, 333 egz.), a dopiero na piątym miejscu było - będące w  ścisłej czołówce sprzedaży wydania drukowanego - pismo „Uważam Rze” (Presspublica). Sprzedaż jego e-wydań wyniosła tylko 184, co stanowiło zaledwie 0,001 proc. sprzedaży ogółem.

Żadnej sprzedaży e-wydań nie wykazały w sierpniu br.  „Gazeta Polska”, „Przegląd” oraz „Tygodnik Angora”.

W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj wydania magazynów na tablety. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W tej kategorii liderem jest „Polityka” z 6046 egz. sprzedaży mutacji cyfrowych. Jej wydawca oferuje wydania na iPada oraz Kindle. W kwietniu br. uruchomił też usługę „Polityka Cyfrowa”, która pozwala na dostęp do treści z tygodnika w różnych formatach plików oraz w specjalnej aplikacji na www, jednak korzystanie z tej oferty nie jest uwzględniane przez ZKDP.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Polska”, którego wersja na iPada istnieje od 2010 roku. Sprzedaż mutacji cyfrowych tego tygodnika w sierpniu br. wyniosła 3008 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Uważam Rze” z 1130 egz.

Żadnej sprzedaży mutacji cyfrowych poza tygodnikami bez e-wydań w sierpniu br. nie wykazały też „Wprost”, „Gość Niedzielny”, „Przewodnik Katolicki” i „Forum”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek