E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Wśród e-wydań w sierpniu br. największą sprzedaż miał tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) - wyniosła ona 2030 egz., czyli aż o 53 proc. więcej niż rok wcześniej, co był największym wzrostem w zestawieniu. Magazyn ten miał jednocześnie największy udział sprzedaży e-wydań wśród sprzedaży ogółem - wyniósł on 2,8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”) z wynikiem na poziomie 1284 egz., czyli o 5,03 proc. niższym niż rok wcześniej. Trzecia pozycję zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż e-wydań spadła o 1,9 proc. do 1081 egz.

Pozostałe tytuły miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań. Na wysokiej czwartej lokacie znalazł się „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny, 333 egz.), a dopiero na piątym miejscu było - będące w ścisłej czołówce sprzedaży wydania drukowanego - pismo „Uważam Rze” (Presspublica). Sprzedaż jego e-wydań wyniosła tylko 184, co stanowiło zaledwie 0,001 proc. sprzedaży ogółem.
Żadnej sprzedaży e-wydań nie wykazały w sierpniu br. „Gazeta Polska”, „Przegląd” oraz „Tygodnik Angora”.
W ZKDP od stycznia br. istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj wydania magazynów na tablety. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W tej kategorii liderem jest „Polityka” z 6046 egz. sprzedaży mutacji cyfrowych. Jej wydawca oferuje wydania na iPada oraz Kindle. W kwietniu br. uruchomił też usługę „Polityka Cyfrowa”, która pozwala na dostęp do treści z tygodnika w różnych formatach plików oraz w specjalnej aplikacji na www, jednak korzystanie z tej oferty nie jest uwzględniane przez ZKDP.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Polska”, którego wersja na iPada istnieje od 2010 roku. Sprzedaż mutacji cyfrowych tego tygodnika w sierpniu br. wyniosła 3008 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Uważam Rze” z 1130 egz.
Żadnej sprzedaży mutacji cyfrowych poza tygodnikami bez e-wydań w sierpniu br. nie wykazały też „Wprost”, „Gość Niedzielny”, „Przewodnik Katolicki” i „Forum”.











