WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polscy internauci częściej oglądają wideo niż czytają blogi i korzystają z social media, Dropbox popularniejszy od Ubera i Twittera

W Polsce na smartfonach najchętniej oglądane wiadomości i kabarety, na tabletach programy telewizyjne

2017-09-26 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według badania firmy IRCenter rośnie oglądalność treści wideo wśród polskich użytkowników mobilnych, a motorem napędowym tych statystyk są kobiety w wieku poniżej 24 lat. Użytkownicy smartfonów najchętniej oglądają na nich wiadomości, programy muzyczne i kabarety, z kolei użytkowników tabletów najbardziej przyciągają podobne programy do tych emitowanych w telewizji.

W Polsce na smartfonach najchętniej oglądane wiadomości i kabarety, na tabletach programy telewizyjne

Według badania w porównaniu z ub.r. znacząco wzrosła liczba użytkowników urządzeń mobilnych, którzy za ich pomocą oglądają treści wideo. W wypadku smartfonów ich odsetek urósł o 33 proc., zaś w wypadku tabletów – o 23 proc.

Rosnąca liczba użytkowników korzystających z wideo na smartfonach i tabletach nie oznacza w żadnym razie, że właśnie te urządzenia dominują na rynku jako platformy odbioru podobnych treści. Najpopularniejszymi urządzeniami są wciąż telewizory (92 proc. respondentów ogląda na nich filmy i programy ) oraz laptopy (76 proc.).

Raport IRCenter pokazuje też szczegółowo demograficzne różnice w odbiorze treści wideo przez użytkowników różnych urządzeń na naszym rynku.

Wśród użytkowników mobilnych szczególnie popularne są treści wideo z określonych segmentów. Okazuje się, że najwyższy odsetek właścicieli smartfonów (32 proc.) ogląda na nich programy informacyjne, kabarety i koncerty (27 proc.) oraz inne treści muzyczne (21 proc.).

Z kolei użytkownicy tabletów używają tych urządzeń najchętniej do śledzenia filmów i seriali (odpowiednio 32 i 29 proc.) oraz programów muzycznych (21 proc.).

Największa liczba badanych wciąż jest wierna telewizji, za pośrednictwem której oglądane są najchętniej wszystkie treści wideo ujęte w sondażu.

Badanie przeprowadzono w ramach projektu Multiscreening 2017 za pomocą panelu badawczego na próbie 1003 internautów we wrześniu br.

Autor: ps

Wiecej informacji: IRCenter, smartfony, tablety, wideo

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia