WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Spadki sprzedaży wśród pism wnętrzarskich, „M jak Mieszkanie” wyprzedziło „Cztery Kąty”

„Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”

2018-01-18 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w listopadzie ub.r. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

„Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2017 roku wyniosła 121 282 egz. Było to o 6,60 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,97 proc. do 98 010 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 84 294 egz., po spadku o 18,42 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 54 464 egz., po spadku o 21,29 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 23,84 proc. do 37 068 egz. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.

Ósmy był „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 12,34 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 036 egz.

Jedną lokatę wyżej znalazł się tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października 2016 roku. Jego średni wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 24 052 egz., po spadku o 19,50 proc.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Fakt”, którego wynik zwiększył się o 2,18 proc.

Największy spadek, wynoszący 10,42 proc., zanotował tutaj „Wprost”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Gość Niedzielny, Polityka, Newsweek Polska, Gazeta Polska, tygodnik opinii, zkdp

Komentarze (13) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia