Z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do czerwca br. ponad połowę wszystkich reklam w radiu wyemitowały stacje o zasięgu miejskim, których udział w ogólnej liczbie nadanych spotów zwiększył się o 2 punkty proc. Mniejsze wzrosty liczby wyemitowanych reklam osiągnęły rozgłośnie regionalne i ponadregionalne, przez co ich udziały w rynku pod względem ilościowym nieznacznie spadły. Za to stacje o zasięgu krajowym nadały prawie o jedną trzecią spotów więcej niż rok wcześniej.
W polskim radiu najwięcej reklam jest emitowanych między 8 a 9 rano – w I połowie br. nadano ich ok. 250 tys. Znacznie więcej niż 200 tys. spotów wyemitowano też między 7 a 8, natomiast ok. 200 tys. - w ciągu każdej godziny od 9 do 13 i od 15 do 17. Z kolei po 17 liczba reklam nadanych w poszczególnych godzinach nie zwiększyła się już tak mocno.












