Spadek TVP1, TVP Info przed TVN24. TVN nowym liderem w 16-49

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale TVP2 „M jak miłość”, „Barwy szczęścia” i „Na dobre i na złe”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a w 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Spadek TVP1, TVP Info przed TVN24. TVN nowym liderem w 16-49
Barbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 18 do 24 września 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,89 mln widzów, co przełożyło się na 38,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dzień później na antenie Dwójki oglądało 3,79 mln widzów, co dało stacji 25,34 proc. udziału.

Na kolejnej pozycji znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”, który w poniedziałkowy wieczór w TVP2 śledziło 3,57 mln widzów (23,92 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/narodowy-instytut-badania-ogladalnosci-tvp-jacek-kurski-juliusz-braun ##

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 21 września obejrzało 3,15 mln widzów (25,53 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,80 mln widzów (emisja 24 września; 11. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,46 mln widzów; emisja 23 września w TVN; 16. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,99 mln osób, co dało Dwójce 33,98 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,27 mln widzów; 25,85 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (1,23 mln widzów; 21,77 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Na dobre i na złe” (1,22 mln; 21,08 proc.) i „Rolnik szuka żony” (1,09 mln; 17,71 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,27 pkt. proc. do 11,12 proc.

Drugi była TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,74 proc., po wzroście o 0,59 pkt. proc. Stacja ta awansowała z miejsca trzeciego.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,85 proc. (w dół o 1,59 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, której średni udział wyniósł 8,56 proc. (- 1,59 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,09 proc. do 39,27 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,21 proc. (+ 0,02 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 1,19 pkt. proc. do 13,74 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,10 proc. (w dół o 0,33 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,33 pkt. proc. do 7,32 proc.) i Jedynka (- 0,73 pkt. proc. do 5,31 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,84 pkt. proc. do 12,44 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,46 pkt. proc. do 12,14 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg