WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Krystyna Pawłowicz do reportera Onetu: weźmiemy się za was, bo jesteście kłamczuchy

Działy informacyjne portali: WP wyprzedziła Onet, mocno w górę Interia

2017-07-19 A A A KOMENTARZE: 10 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Sekcja informacyjna WP.pl po sporym wzroście odwiedzalności w skali roku wyprzedziła analogiczny dział Onetu. Duży wzrost zasięgu osiągnęła również Interia, dzięki czemu zmniejszyła dystans dzielący ją do Gazeta.pl.

Działy informacyjne portali: WP wyprzedziła Onet, mocno w górę Interia

W czerwcu br. serwis WP Wiadomości odwiedziło 6,2 mln realnych użytkowników (czyli 22,93 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 103,51 mln odsłon. Spędzili oni na stronie 3,11 mln godzin, tak więc na każdego przypadło średnio 30 minut - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Sekcja informacyjna Onetu zanotowała o 451,1 tys. użytkowników, 25,51 mln odsłon i 713,4 tys. godzin mniej niż witryna WP.pl. Ze strony Onetu przeciętny odwiedzający korzystał przez niecałe 25 minut.

Znacznie niższe wyniki osiągnęły działy informacyjne Gazeta.pl i Interii. Pierwszy przy 3,77 mln użytkowników miał 65,35 mln odsłon i 1,14 mln godzin korzystania (średnio nieco ponad 18 minut na odwiedzającego), a drugi - przy 3,07 mln użytkowników zanotował 37,43 mln odsłon i 1,02 mln godzin korzystania (prawie 20 minut na użytkownika).

Sekcje portali określane jako Wiadomości i Fakty zawierają głównie informacje o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych. Przy czym działy różnych portali nie mają identycznych zakresów tematycznych. Onet  w październiku ub.r. treści regionalne wydzielił z sekcji Wiadomości jako osobne witryny w domenie onet.pl. W Agorze witryny regionalne działają w domenie wyborcza.pl, a nie gazeta.pl. Natomiast na WP.pl i Interii strony o tematyce regionalnej są częściami głównych sekcji informacyjnych.

Sekcje informacyjne największych portali w czerwcu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

WP.pl - wiadomości

6 203 373

103 514 054

3 108 283,40

22,93%

Onet.pl - wiadomości

5 752 229

78 007 708

2 394 892,25

21,27%

Gazeta.pl - wiadomości

3 769 525

65 351 065

1 138 357,58

13,94%

Interia.pl - fakty

3 069 638

37 434 037

1 019 363,89

11,35%

Na WP.pl dział informacji odwiedziło 45,11 proc. wszystkich użytkowników portalu, a na Gazeta.pl - 42,93 proc. W przypadku Interii ten wskaźnik wyniósł 24,11 proc., a w przypadku Onetu - 33,81 proc.


Jeśli chodzi o odsłony, to na Gazeta.pl sekcja informacyjna zapewniła aż 21,7 proc. odsłon całego portalu. W przypadku pozostałych portali było to jedynie 4-5 proc.

Udział sekcji informacyjnych w odwiedzalności największych portali w czerwcu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

dział wiadomości

cały portal

proc. użytkowników

proc. odsłon

realni użytkownicy

odsłony

realni użytkownicy

odsłony

WP.pl

6 203 373

103 514 054

13 751 015

1 988 345 356

45,11

5,21

Onet.pl

5 752 229

78 007 708

17 011 737

1 697 718 603

33,81

4,59

Gazeta.pl

3 769 525

65 351 065

8 779 891

301 111 517

42,93

21,70

Interia.pl

3 069 638

37 434 037

12 729 463

690 971 700

24,11

5,42

Na samych komputerach sekcja informacyjna WP.pl miała mniejszą przewagę zasięgową nad analogicznym działem Onetu (4,08 mln użytkowników wobec 3,99 mln), a Gazeta.pl - nad Interia.pl (1,95 mln użytkowników wobec 1,94 mln).

W dziale Interii odwiedzający spędzili więcej czasu (652,1 tys. godzin) niż w sekcji Gazeta.pl (598,5 tys. godzin).

Sekcje informacyjne największych portali w czerwcu 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

WP.pl - wiadomości

4 082 132

55 993 399

1 964 817,11

15,09%

Onet.pl - wiadomości

3 990 138

44 705 725

1 518 237,36

14,75%

Gazeta.pl - wiadomości

1 954 391

32 295 261

598 487,19

7,23%

Interia.pl - fakty

1 937 867

22 149 658

652 094,11

7,16%

Na smartfonach i tabletach dział informacyjny WP.pl miał 3,6 mln użytkowników i 47,52 mln odsłon (o 549 tys. użytkowników i 14,2 mln odsłon więcej niż analogiczna sekcja Onetu). Sekcja Gazeta.pl, mając o 591,8 tys. użytkowników mniej od działu Onetu, zanotowała tylko minimalnie mniej odsłon.

Sekcje informacyjne największych portali w czerwcu 2017 r. w mobile'u

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

WP.pl - wiadomości

3 604 114

47 520 655

1 143 466,29

13,32%

Onet.pl - wiadomości

3 055 077

33 301 984

876 654,89

11,29%

Gazeta.pl - wiadomości

2 463 321

33 055 804

539 870,39

9,11%

Interia.pl - fakty

1 655 903

15 284 379

367 269,77

6,12%


W skali roku sekcja WP.pl zanotowała wzrost zasięgu z 22,07 do 22,93 proc., czyli o 3,9 proc. Jednocześnie liczba odsłon strony zwiększyła się o 29,45 mln (39,8 proc. w górę), a czas korzystania - o 113,45 tys. godzin (3,8 proc. w górę).

Witrynie pod względem liczby użytkowników i odsłon udało się wyprzedzić stronę Onetu, która rok do roku straciła 21 proc. zasięgu (spadek z 26,92 do 21,27 proc.), a także 75,92 mln odsłon (49,3 proc. w dół) i 1,73 mln godzin czasu korzystania przez użytkowników (41,9 proc. w dół).

Sekcja informacyjna Gazeta.pl przy spadku zasięgu o 2,8 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 2,78 mln (czyli 4,4 proc.) i spadek czasu korzystania o 40,1 tys. godzin (3,4 proc. w dół).

Z kolei dział informacyjny Interii zyskał w skali roku 11,49 proc. zasięgu. Jednocześnie wzrosła liczba odsłon witryny (minimalnie - o 139,5 tys., czyli 0,37 proc.) i czas spędzany na niej przez użytkowników (o 110,46 tys. godzin, a więc 12,15 proc.).

Podawanie, o ile zmieniła się w ciągu roku liczba użytkowników, jest mało miarodajne, ponieważ w czerwcu ub.r. łączna liczba polskich internautów była znacząco niższa niż w czerwcu br.

Autor: tw

Wiecej informacji: Onet, WP.pl, Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Interia, Gemius/PBI

Komentarze (10) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia