„Dzień dobry Polsko” ogląda 137 tys. widzów. 5,46 proc. w 4+ i 3,84 proc. w 16-49

Po trzech tygodniach emisji „Dzień dobry Polsko” śledzi średnio 137 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji magazynu zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„Dzień dobry Polsko” ogląda 137 tys. widzów. 5,46 proc. w 4+ i 3,84 proc. w 16-49

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00. Średnia widownia piętnastu pierwszych odcinków audycji (pokazanych w okresie od 27 lutego do 17 marca marca br.) wyniosła 137 tys. osób. Przełożyło się to na 5,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca br., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających.

grafika

TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie jest Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekłada się na 13,65 proc. udziału. Trzeci jest TVN (5,04 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i „Kuchenne rewolucje), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (3,99 proc.; gł. powtórki „Rodzinki.pl” i „M jak miłość”).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypada najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też jest Polsat, a dalej plasują się: TVN i Dwójka.

grafika

W „Dzień dobry Polsko” przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15).

Jedynka wprowadziła do programu pięć par prowadzących, które składają się z zarówno pracowników Telewizji Polskiej, jak i osób z zewnątrz. Wśród gospodarzy morning-show znajdują się takie osobowości, jak: Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Michał Cholewiński, Anna Popek, Rafał Patyra (wszyscy z TVP), Anna Matusiak-Rześniowiecka (prezenterka Polskie Radio RDC), Anna Lucińska (aktorka i modelka), Katarzyna Burzyńska-Sychowicz (wcześniej prezenterka m.in. MTV, TVN czy Polsat Cafe), Krystian Kukułka (aktor) i Tomasz Mandes (aktor).

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+