WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

140 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. TVP1 przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

Gorący temat

Iga Mackiewicz po 16 latach zwolniona z Eski i Eska TV

0

„Dzień dobry Polsko” ogląda 137 tys. widzów. 5,46 proc. w 4+ i 3,84 proc. w 16-49

2017-03-21 A A A KOMENTARZE: 19 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Po trzech tygodniach emisji „Dzień dobry Polsko” śledzi średnio 137 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji magazynu zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.

„Dzień dobry Polsko” ogląda 137 tys. widzów. 5,46 proc. w 4+ i 3,84 proc. w 16-49

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00. Średnia widownia piętnastu pierwszych odcinków audycji (pokazanych w okresie od 27 lutego do 17 marca marca br.) wyniosła 137 tys. osób. Przełożyło się to na 5,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,11 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca br., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających.

TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie jest Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekłada się na 13,65 proc. udziału. Trzeci jest TVN (5,04 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i „Kuchenne rewolucje), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (3,99 proc.; gł. powtórki „Rodzinki.pl” i „M jak miłość”).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypada najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też jest Polsat, a dalej plasują się: TVN i Dwójka.

Po niemal dwóch tygodniach emisji (tj. w okresie od 27 lutego do 9 marca br.) morning-show TVP1 śledziło 142 tys. widzów, co przekładało się na 5,79 proc. udziału stacji w 4+ i 4,46 proc. w 16-49.

W „Dzień dobry Polsko” przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15).

Jedynka wprowadziła do programu pięć par prowadzących, które składają się z zarówno pracowników Telewizji Polskiej, jak i osób z zewnątrz. Wśród gospodarzy morning-show znajdują się takie osobowości, jak: Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Michał Cholewiński, Anna Popek, Rafał Patyra (wszyscy z TVP), Anna Matusiak-Rześniowiecka (prezenterka Polskie Radio RDC), Anna Lucińska (aktorka i modelka), Katarzyna Burzyńska-Sychowicz (wcześniej prezenterka m.in. MTV, TVN czy Polsat Cafe), Krystian Kukułka (aktor) i Tomasz Mandes (aktor).

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

Autor: mk

Wiecej informacji: Dzień dobry Polsko

Komentarze (19) Dodaj komentarz

  1. @ani grosza, albo nie jest tak naiwny jak ty, pluralizm mediów to możliwie szerokie spektrum treści. Komercja tego nie zapewni bo nie wszystkie treści są komercyjne (np. Religia tv była ambitnym pomysłem, ale nie komercyjnym). Niestety obecnie na pluralizm nie ma też szans w mediach publicznych. I tu zgadzam się z tobą, grunt pod to przejęcie przygotowały poprzednie ekipy.
    Tak generalnie to patrząc na to co dzieje się w mediach publicznych coraz częściej uważam, że TVP powinna utrzymywać tylko misję - Kultura, Historia, ABC, jakiś kanał sportowy, oraz informacyjno - regionalny, gdzieś po drodze powinno się zmieścić filmy, dokumenty. Wszystko inne, rozrywkę, kabarety, sylwester w, seriale i polityczną naparzankę zapewni komercja.
    Inna sprawa to Polskie Radio, ta więcej do ocalenia.

    @seba, pewnie z tą koncesja chodzi o to, że nie ma sensu dawać jednej firmie kilku kanałów do nadawania naziemnego, aby w jednym czasie transmitowały ten sam program

    Ad rem
    Czy tylko ja mam wrażenie, że program DDP jest emitowany ze studia w piwnicy z wekami i kiszoną kapustą a prowadzących ubiera kontener Caritas?

    Pluralizm i możliwość wyboru w każdej dziedzinie życia zapewnia tylko i wyłącznie różnorodna komercja. Wszędzie tam, gdzie państwo się czymś zajmuje mamy patologię w której nikt za nic nie odpowiada, oraz mamy zbiór posad na koszt społeczeństwa. Nie ma żadnego argumentu aby władza bawiła się w telewizję na koszt społeczeństwa, poza prymitywną propagandą sukcesu i oczekiwaniem "właściwych" pytań ze strony narzędzi , bo ciężko kogoś kto już nie ma odbicia w lustrze nazwać inaczej. Co do przygotowywania gruntu pod coś - to co robili poprzednicy jest niczym, jednak wszyscy mają jedną wspólną cechę - popełniają fatalny błąd przejmując to propagandowe g.....o zamiast je po prostu zlikwidować - chwasta po prostu należy wyrwać i uschnie . Co do kwestii misji typu kultura czy sport - każda analiza finansowa mówi, że jakby zlecić takie programy komercji i za nie zapłacić, to będzie to i tak ułamek kosztów TVP.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej