WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP1 rozpoczyna emisję „Dzień dobry Polsko” (pełna lista prowadzących)

140 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. TVP1 przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

2017-03-13 A A A KOMENTARZE: 47 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Nowy poranny program TVP1 - „Dzień dobry Polsko” - ogląda średnio 142 tys. widzów. Jedynka w czasie emisji magazynu zajmuje czwarte miejsce w rynku - przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

140 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. TVP1 przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

W poniedziałek, 27 lutego 2017 roku TVP1 rozpoczęła emisję nowego porannego magazynu „Dzień dobry Polsko”, który pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00.

W „Dzień dobry Polsko” przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15).

Jedynka wprowadziła do programu pięć par prowadzących, które składają się z zarówno pracowników Telewizji Polskiej, jak i osób z zewnątrz. Wśród gospodarzy morning-show znajdują się takie osobowości, jak: Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Michał Cholewiński, Anna Popek, Rafał Patyra (wszyscy z TVP), Anna Matusiak-Rześniowiecka (prezenterka Polskie Radio RDC), Anna Lucińska (aktorka i modelka), Katarzyna Burzyńska-Sychowicz (wcześniej prezenterka m.in. MTV, TVN czy Polsat Cafe), Krystian Kukułka (aktor) i Tomasz Mandes (aktor).

„Dzień dobry Polsko” ogląda 142 tys. widzów

Średnia widownia dziewięciu pierwszych odcinków audycji (pokazanych do 9 marca br.) wyniosła 142 tys. osób. Przełożyło się to na 5,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca br., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających. Przełożyło się to na odpowiednio 7,54 proc. i 9,07 proc. udziału.

Jedynka przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” ma 5,84 proc. udziału w 4+. Daje to tej stacji czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwszy w tym paśmie jest Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekłada się na 13,14 proc. udziału. Drugi jest TVN24 (11,82 proc. udziału), a podium najchętniej oglądanych stacji w tym czasie zamyka TVP Info (6,62 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka, z udziałem na poziomie 4,33 proc., zajmuje szóste miejsce.

Magazyn podnosi średnie udziały TVP1 w tym paśmie względem tygodnia poprzedzającego emisję „Dzień dobry Polsko”. W okresie od 21 do 24 lutego br. stacja ta miała 4,73 proc. udziału w 4+ i 2,84 proc. w 16-49. Jedynka pokazywała wówczas w tym czasie „Klan”, teleturniej „Jaka to melodia?” i dokumentalny serial „Wokół Morza Śródziemnego”.

- Ciężko oceniać program i jego wpływ na pasmo po niespełna dwóch tygodniach. To co widać tak na pierwszy rzut oka to to, że oglądalności programu rośnie. Zwłaszcza ostatnie dwa dni wykazują zdecydowanie lepsze wyniki. TVP1 zaczęło walkę z pasmem Polsatu i wygląda na to, że udaje mu się trochę tej widowni przeciągnąć na swoją stronę - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. - Charakter programu jest też mocno zależny od wydarzeń społeczno-politycznych i widać to na oglądalnościach 1 marca, gdzie mieliśmy obchody dnia pamięci Żołnierzy Wyklętych oraz Środę Popielcową przez co zainteresowanie widzów automatycznie przełożyło się na wyższe oglądalności programu tego dnia - dodaje.

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Analogiczne nazwy porannych pasm do tej przyjętej przez TVP1 są używane na całym świecie, np. w Niemczech kanał RTL nadaje program „Guten Morgen Deutschland”, a w Stanach Zjednoczonych w ABC i ABC News Now można oglądać „Good Morning America”. Od 2008 roku przez kilka lat Superstacja nadawała poranny blok pod nazwą „Dzień dobry Polsko”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Dzień dobry Polsko, program poranny, program śniadaniowy

Komentarze (47) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej