SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” sprzedają najwięcej e-wydań, w dół „Gazeta Wyborcza”

W lutym 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, zaś najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w drugim miesiącu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 280 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 13,59 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 623 egz., czyli o 72,35 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 12,89 proc. do 2 444 egz.

Z kolei na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 966 egz., po spadku o 14,04 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 210,08 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 400 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która spadła z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 25,58 proc. do 387 egz.

>>> „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem, „GW" już tylko 170 tys. egz.

W lutym 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do lutego 2013 roku zmalał o 22,57 proc. i wyniósł 995 egz.

Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 27,44 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 280

48 008

8 170

53 067

Rzeczpospolita

7 623

57 013

4 423

62 028

Puls Biznesu

2 444

11 120

2 165

11 875

Gazeta Wyborcza

1 966

174 707

2 287

213 335

Parkiet Gazeta Giełdy

1 213

4 420

432

3 782

Przegląd Sportowy

400

38 168

129

37 935

Gazeta Polska Codziennie

387

21 147

520

29 639

Fakt Gazeta Codzienna

233

339 103

106

360 389

Super Express

0

152 697

0

158 776

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” sprzedają najwięcej e-wydań, w dół „Gazeta Wyborcza”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Dlaczego nie kupujecie Gazety Wyborczej Bumelanci?
odpowiedź
User
dd
Płacić to można za specjalistyczną prasę a nie za te brednie które publikuje Michnik, Blumsztajn i Wildstein.
odpowiedź
User
Tomasz
Nawet tutaj Wyborcza leci w dół? Gdyby nie rządowe reklamy to miała by poważny problem z kasą. Tak kasa od rządu jest... ale nic za darmo...
odpowiedź