SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” z największym wzrostem czytelnictwa. „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Super Express” w 16-59

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od grudnia 2015 roku do maja 2016 roku sięgało 11,07 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,82 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,75 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,36 pkt. proc. do 7,41 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,60 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,85 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,04 pkt. proc. do poziomu 3,38 proc.

Największy wzrost w rankingu - wynoszący 0,43 pkt. proc. do 1,86 proc. - odnotował z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który awansował z miejsca szóstego na piąte.

Wiek: 15-75 lat

grudzień 2015 : maj 2016

grudzień 2014 : maj 2015

Dynamika

Tytuł

procent respondentów

W pkt. proc.

Fakt

11,07%

11,82%

-0,75%

Gazeta Wyborcza

7,41%

8,77%

-1,36%

Super Express

3,60%

4,45%

-0,85%

Przegląd Sportowy

3,38%

3,34%

0,04%

Dziennik Gazeta Prawna

1,86%

1,43%

0,43%

Rzeczpospolita

1,75%

1,52%

0,23%

Nasze Miasto

0,93%

1,10%

-0,17%

Sport

0,47%

0,47%

0,00%

Puls Biznesu

0,28%

0,26%

0,02%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,13%

0,07%

0,06%

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali grudzień 2015 - maj 2016 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 0,75 pkt. proc. do 10,28 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (7,61 proc.; w dół o 1,16 proc.), a podium uzupełnia „Przegląd Sportowy”, który awansował z miejsca czwartego (3,66 proc.; + 0,06 proc.).

Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, a dwa dzienniki miały słabszy udział.

Wiek: 16-59 lat

grudzień 2015 : maj 2016

grudzień 2014 : maj 2015

Dynamika

Tytuł

procent respondentów

W pkt. proc.

Fakt

10,28%

11,03%

-0,75%

Gazeta Wyborcza

7,61%

8,77%

-1,16%

Przegląd Sportowy

3,66%

3,60%

0,06%

Super Express

2,97%

4,17%

-1,20%

Dziennik Gazeta Prawna

2,11%

1,62%

0,49%

Rzeczpospolita

1,92%

1,52%

0,40%

Nasze Miasto

0,97%

1,14%

-0,17%

Sport

0,52%

0,42%

0,10%

Puls Biznesu

0,35%

0,27%

0,08%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,16%

0,08%

0,08%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2014 do maja 2015 roku na losowej próbie 11 833 przypadków oraz od grudnia 2015 do maja 2016 roku na losowej próbie 10 218 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 9 352 i 7 936 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” z największym wzrostem czytelnictwa. „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Super Express” w 16-59

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Widać po tabelach, że lecą tabloidy (fakt, GW, superexpress), pną się bardziej profesjonajlne (rzepa) czy branżowe (sport, biznes, prawo).
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing