SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dziennikarze „Gazety Wyborczej” dostaną premie za teksty zwiększające cyfrową prenumeratę

Serwis Wyborcza.pl (Agora) wprowadził nowy system motywowania swoich dziennikarzy: za pisanie tekstów, które przysparza firmie najwięcej cyfrowych prenumerat, pracownicy dostają nagrody finansowe - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Biura redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Article

To kolejna, tym razem wewnętrzna akcja „Gazety Wyborczej” i jej internetowego serwisu, mająca na celu podniesienie liczby prenumerat cyfrowych. W kwietniu br. przez krótki czas obowiązywała  40-procentowa ulga na treści cyfrowe. We wrześniu br. natomiast czytelnicy papierowego wydania „Gazety Wyborczej” mogli kupować półroczne cyfrowe subskrypcje do 80 procent taniej.

Agora idzie krok dalej: zaczęła motywować dziennikarzy „Gazety Wyborczej” by tak konstruowali treści na serwis Wyborcza.pl, aby przyciągały w jak największym stopniu cyfrowych prenumeratorów. Ci pracownicy, którzy wywiążą się najlepiej z zadania, otrzymują raz w miesiącu kilkuset złotowe nagrody pieniężne, wypłacane wraz z pensją.

Nie są to jednak nagrody uznaniowe: przyznający je redaktorzy opierają się na twardych danych z wewnętrznego systemu, który pokazuje, jaki tekst w ciągu miesiąca wywołał najwięcej interakcji czytelników. Jak się dowiadujemy, nagrody mają skłonić dziennikarzy do jeszcze mocniejszej współpracy z redaktorami i wydawcami serwisów, a przede wszystkim do osobistego dbania o to, by jak najlepiej promować swoje teksty m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

To nie jedyne dodatkowe wynagrodzenia dla dziennikarzy gazety. Od lat funkcjonuje system czysto uznaniowych nagród finansowych dla autorów najlepszych tekstów w papierowym i cyfrowym wydaniu, przyznawanych przez redaktorów.

Na koniec ub.r. z prenumeraty korzystało prawie 100 tys. użytkowników. Zarząd Agory spodziewa się, że na koniec 2017 roku ich liczba wzrośnie do 110 tys., zwiększą się też średnie wpływy ze sprzedanych prenumerat.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Wyborcza.pl miała 5,61 mln realnych użytkowników i 58,19 mln odsłon.

W 2016 roku Agora zanotowała 1 198,4 mln zł przychodów (o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r.) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc., natomiast wzrosły przychody w kinach Helios, internecie i firmy outdoorowej AMS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze „Gazety Wyborczej” dostaną premie za teksty zwiększające cyfrową prenumeratę

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
A za przebranie się za murzyna lub ekologa - to ile będzie?
73 7
odpowiedź
User
Adam Jarecki
To jest dokładnie ten sam mechanizm, który wyśmiewa Dan Lyons w swoim "Fakapie", który właśnie wszedł na rynek księgarski. Treści online mają generować leady i to jest najważniejsze. W związku z tym najlepiej jest zamieszczać poradniki typu "7 ujęć twojego kotka, które zbiorą najwięcej lajków".
54 0
odpowiedź
User
zoo
ten kraj jest zbyt podzielony. GW kojarzy sie z KODem i Lewica wiec jest pytanie: Kogo nowego chcieliby zainteresowac lewicowymi tematami. Bo nie ukrywajmy jest wyrazny podział na te dwie grupy
34 7
odpowiedź
User
tell me why
słabo to widze bo GW zaangażowana w KOD kojarzy się ludziom chyba z porażką i krętactwem. GW przydałaby sie afera na prawicy taka jak "lub czasopisma" gdzie Pan Adam sprzedał Rywina za popularność
40 6
odpowiedź
User
edi
czyli Wroński i Wielowiejska przeszli do działu marketingu?
37 5
odpowiedź
User
Yeti
Idąc tokiem rozumowania włodarzy z Czerskiej, proponuję wam otworzyć call center i wprowadzić szkolenia z up-sellingu.

A może po prostu zacznijcie pisać prawdę zamiast kłamać? To nie trzeba będzie sztuczek.
51 12
odpowiedź
User
pavv
Najpierw trzeba by zacząć pisać TEKSTY, aby ktoś to jeszcze czytał. Sami chyba wiedzą, że są na dnie bowiem zakładają wzrost prenumeraty do końca roku tylko o 10%... chociaż obawiam się, że GW prenumerują już wszyscy co chcieli prenumerować.
36 7
odpowiedź
User
Vivk
I dlatego taka liczna grupa była na manifestacji ekoterrorkow, teraz wszyscy piszą teksty (dla kogo?) i liczą na premie!
16 5
odpowiedź
User
hahaha
czyli trzeba otworzyc dział porno i disco polo
36 2
odpowiedź
User
sed
Mozna by zrobic tak: dziennikarze pisza za darmo a placi im patronite + sie pomaga + zrzutka poczatkowo za teksty potem za psychologa potem za psychiatre potem katdiloga potem pogrzeb i stypa potem cos dla dzieci niech kapnie. Agoro zamknij gazete zamknij tok fm sprzedawaj te miejsca na plakaty na przystankach bilety do kin cole i popcorn a nie zaslaniaj sie etosem etyka prawami czlowieka walka o demokracje skup sie na tym co daje monety bo liczyc kase potrafisz to fakt tylko jakos nie potrafisz nic innego
13 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing