WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Dziennikarze „Wyborczej” na demonstracji Greenpeace. „Obserwowali wydarzenie i przygotowywali relację”

Dziennikarze „Gazety Wyborczej” dostaną premie za teksty zwiększające cyfrową prenumeratę

2017-09-12 A A A KOMENTARZE: 15 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Serwis Wyborcza.pl (Agora) wprowadził nowy system motywowania swoich dziennikarzy: za pisanie tekstów, które przysparza firmie najwięcej cyfrowych prenumerat, pracownicy dostają nagrody finansowe - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Biura redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Biura redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

To kolejna, tym razem wewnętrzna akcja „Gazety Wyborczej” i jej internetowego serwisu, mająca na celu podniesienie liczby prenumerat cyfrowych. W kwietniu br. przez krótki czas obowiązywała  40-procentowa ulga na treści cyfrowe. We wrześniu br. natomiast czytelnicy papierowego wydania „Gazety Wyborczej” mogli kupować półroczne cyfrowe subskrypcje do 80 procent taniej.

Agora idzie krok dalej: zaczęła motywować dziennikarzy „Gazety Wyborczej” by tak konstruowali treści na serwis Wyborcza.pl, aby przyciągały w jak największym stopniu cyfrowych prenumeratorów. Ci pracownicy, którzy wywiążą się najlepiej z zadania, otrzymują raz w miesiącu kilkuset złotowe nagrody pieniężne, wypłacane wraz z pensją.

Nie są to jednak nagrody uznaniowe: przyznający je redaktorzy opierają się na twardych danych z wewnętrznego systemu, który pokazuje, jaki tekst w ciągu miesiąca wywołał najwięcej interakcji czytelników. Jak się dowiadujemy, nagrody mają skłonić dziennikarzy do jeszcze mocniejszej współpracy z redaktorami i wydawcami serwisów, a przede wszystkim do osobistego dbania o to, by jak najlepiej promować swoje teksty m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

To nie jedyne dodatkowe wynagrodzenia dla dziennikarzy gazety. Od lat funkcjonuje system czysto uznaniowych nagród finansowych dla autorów najlepszych tekstów w papierowym i cyfrowym wydaniu, przyznawanych przez redaktorów.

Na koniec ub.r. z prenumeraty korzystało prawie 100 tys. użytkowników. Zarząd Agory spodziewa się, że na koniec 2017 roku ich liczba wzrośnie do 110 tys., zwiększą się też średnie wpływy ze sprzedanych prenumerat.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Wyborcza.pl miała 5,61 mln realnych użytkowników i 58,19 mln odsłon.

W 2016 roku Agora zanotowała 1 198,4 mln zł przychodów (o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r.) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc., natomiast wzrosły przychody w kinach Helios, internecie i firmy outdoorowej AMS.

Autor: Jacek Kowalski

Wiecej informacji: Gazeta Wyborcza, cyfrowa prenumerata, Wyborcza.pl

Komentarze (15) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia