SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennikarze tłumaczą „jak to powiedzieć” w akcji Press Club Polska (wideo)

Press Club Polska wspólnie z Narodowym Centrum Kultury prowadzi kampanię pod hasłem „Jak to powiedzieć” promującą poprawność językową w mediach i debacie publicznej. Na potrzeby akcji nagrano kilkanaście klipów ze znanymi dziennikarzami.

Jacek Cholewiński w klipie z kampanii „Jak to powiedzieć”Jacek Cholewiński w klipie z kampanii „Jak to powiedzieć”

Dziennikarze w klipach opowiadają o najczęstszych błędach językowych oraz podają poprawne formy. Każdy spot opatrzony jest komentarzem językoznawczyni - doc. dr Grażyny Majkowskiej z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

W klipach występują m.in. Arleta Zalewska (TVN24), Anna Józefowicz (Radio ZET), Jacek Cholewiński (TVP Info), Jerzy Modlinger („Teleexpress” TVP1), Bogdan Ulka (TVP), Dariusz Bohatkiewicz („Panorama” TVP2), Sławomir Drygalski (Radio Mazowsze), a także rzecznik NIK Paweł Biedziak.

- „Jak to powiedzieć” powstało z poczucia odpowiedzialności. Dla wielu odbiorców to, co usłyszą w telewizji czy radiu, albo przeczytają w gazecie lub portalu, jest wyznacznikiem językowej poprawności. Tymczasem dziennikarze i inni uczestnicy debaty publicznej także popełniają błędy, a wielokrotnie je powtarzając, utrwalają zły nawyk u siebie i odbiorców. Dlatego z pomocą koleżanek i kolegów z różnych mediów, pod życzliwym i czujnym okiem językoznawczyni zebraliśmy te błędy, które najczęściej pojawiają się na antenach i łamach, by rozprawić się z nimi - tłumaczy Jarosław Włodarczyk, koordynator kampanii.

Akcja jest prowadzona w internecie: obejmuje serwis jaktopowiedziec.pl i działania na portalach społecznościowych (głównie Facebooku i YouTubie).

Kampanię realizuje Press Club Polska we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze tłumaczą „jak to powiedzieć” w akcji Press Club Polska (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jem kutię
No nareszcie! Piękna akcja! Brawo i różne miłe, polskie wyrazy!
odpowiedź
User
Inna
Błagam zróbcie materiał o pladze akcentowania pierwszej sylaby! To powszechne wśród dziennikarzy pracujących głosem: reporterów i prezenterów. I okropne w słuchaniu!
odpowiedź
User
Oesu
Akcja fajna i bardzo potrzebna. Ale dobór dziennikarzy... Cóż... Krewni i znajomi krolika, a konkretnie Jarosława Włodarczyka. Żenada.
odpowiedź