Edipresse przejął wydawcę tygodnika „Kropka TV”

Wydawnictwo Edipresse Polska stało się większościowym udziałowcem firmy P&P, wydającej magazyny „Kropka TV” i „Moje smaki życia” na zlecenie właściciela sieci Biedronka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Spółka chce zapewnić dalszy rozwój obu tytułów.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Edipresse przejęło większościowe udziały w P&P od Amadeusza Króla i Eriki Oley-Trojanowskiej. Spółka nie podaje jaki dokładnie pakiet udziałów nabyła. Umowa została podpisana w czwartek 9 maja br., a strony nie ujawniają wartości transakcji.

- Szukamy nowych ciekawych możliwości rozwoju, podoba nam się to co stworzyli dotychczasowi właściciele P&P - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Redel-Bydłowska, wiceprezes Edipresse Polska, pytana o powód inwestycji.

Szwajcarski wydawca podkreśla, że jest głównie inwestorem finansowym, który ma za zapewnić P&P możliwości dalszego rozwoju. - Spółka będzie funkcjonowała tak jak dotychczas. Edipresse przejmie jedynie jej obsługę księgową, kadrową i administracyjną - informuje nas Redel-Bydłowska. Prezesem P&P pozostanie Amadeusz Król.

Oba wydawnictwa mają też współpracować w zakresie promocji. - Na razie nie przewidujemy wspólnych pakietów reklamowych - dodaje wiceprezes Edipresse. Niewykluczone jednak, że pojawią się one w przyszłości.

Spekulacje, że wydawca „Kropka TV” może zostać przejęty przed Edipresse, pojawiły się już w ub.r., gdy szwajcarskie wydawnictwo wynajęło P&P biura naprzeciw swojej siedziby przy ul. Wiejskiej w Warszawie. Wtedy Edipresse tłumaczyło, że to tylko koleżeńska przysługa.

Mimo transakcji, redakcje „Kropki TV” i „Moich smaków życia” pozostaną w obecnym biurze P&P przy ul. Miączyńskiej, ale oficjalnie siedzibą przejętej spółki będzie budynek Edipresse.

Telewizyjny tygodnik „Kropka TV” na zlecenie Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, P&P wydaje od 2006 roku. Ukazuje się on w nakładzie oscylującym wokół 450-500 tys. egz. i w cenie 1,69 zł. Od listopada 2012 roku P&P dla JMD wydaje także lifestylowo-kulinarny miesięcznik „Moje smaki życia” (więcej na ten temat). Oba pisma to jedyne tytuły prasowe dostępne w sieci Biedronka, która liczy ponad 2100 sklepów.

Edipresse Polska jest wydawcą 21 magazynów, głównie z segmentu people (m.in. „Viva!”, „Party), poradnikowego (m.in. „Przyjaciółka”, „Pani Domu”) i parentingowego (m.in. „Mamo, to ja”). Spółka ma w portfolio także serwisy internetowe dla kobiet.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+