Effie 2013: Grand Prix za „5 Stadion” Tyskiego, DDB i Starcom firmami roku

W tegorocznym konkursie Effie nagrodę Grand Prix przyznano za kampanię „5 Stadion” piwa Tyskie. Ogółem wręczono 6 złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych. Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Effie 2013: Grand Prix za „5 Stadion” Tyskiego, DDB i Starcom firmami roku

Za kampanię „5 Stadion” piwa Tyskie (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) Grand Prix odebrały agencje DDB Warszawa, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants oraz dom mediowy Starcom MediaVest Group. Przypomnijmy, że główna część akcji była prowadzona od marca do czerwca 2012 roku w związku z Euro 2012, a jej twarzami byli znani w przeszłości piłkarze: Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten (obejrzyj jeden ze spotów z ich udziałem). W ramach kampanii w TVP emitowano miniserial reklamowy „5. Stadion” (więcej o tej produkcji).

Złote Effie przyznano za pięć kampanii: reklamy pożyczki w ING Banku Śląskim z Adamem Woronowiczem uzależnionym finansowo od rodziny (obejrzyj te spoty), kampanię Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą (przeczytaj o niej więcej), komunikację Orange Polska z Sercem i Rozumem (zobacz ostatni jak na razie spot z nimi), kampanię Pharmatonu Geriavitu z udziałem Bogusława Lindy (zobacz więcej) oraz kampanię „150 godzin” Opla (obejrzyj spot z niej).

grafika

W tegorocznej edycji Effie przyznano 13 srebrnych i 19 brązowych nagród. - Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim nagrody Grand Prix - przekonuje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora Effie. - I tak wielkie emocje towarzyszące gali, były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix, jednakże zdania były podzielone podczas dyskusji, która kampania zasługuje na to wyróżnienie bardziej… - dodaje.

grafika

 

Do tegorocznej edycji Effie zgłoszone zostały 154 kampanie w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 73-osobowe jury, złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Mirosława Godlewskiego, prezesa Netii.

grafika

Wśród agencji reklamowych zdecydowanie najwięcej punktów za poszczególne nagrody i nominacje zdobyła DDB Warszawa (32 pkt), która wyprzedziła agencję Tequila Polska i agencje public relations RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants (po 24 pkt). Wśród domów mediowy najlepszy okazał się Starcom MediaVest Group (38 pkt), wyprzedzając MEC (32 pkt) i MediaCom Warszawa (29 pkt).

Wszystkie nagrody wręczono na uroczystej gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

grafika

W kategoriach produktowych i specjalnych za Grand Prix przyznawano 16 pkt, za złotą nagrodę - 8 pkt, za srebrną - 5 pkt, za brązową - 3 pkt, a za nominację - 1 pkt. Natomiast w kategorii Long Term Marketing Excellence za złoto przyznawano 12 pkt, za srebro - 8 pkt, za brąz - 5 pkt, a za nominację - 1 pkt.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące