Ekstraklasa w telewizji: mecze Legii Warszawa i „Liga+ Extra” najchętniej oglądane

W poprzednim sezonie piłkarskiej Ekstraklasy najwyższą oglądalność miały mecze Legii Warszawa, wyprzedzając spotkania Lecha Poznań i Wisły Kraków. Z magazynów o tych rozgrywkach w nc+ chętniej niż „Liga+” była oglądana „Liga+Extra”. Wśród klubów najmocniej uzależnione od jednego sponsora są Górnik Łęczna i GKS Bełchatów, a najmniej - Legia, Lech i Piast Gliwice.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z sondażu zleconego przez Ekstraklasę SA jesienią ub.r. wynika, że kibice oglądają mecze Ekstraklasy i ich skróty przede wszystkim w telewizji (98 proc. wskazań), a dużo mniejsza część w internecie (30 proc.) i na stadionach (15 proc.).

W telewizji głównym źródłem wiadomości o rozgrywkach są programy tylko o futbolu i informacyjne serwisy sportowe, a w internecie - witryny sportowe i działy sportowe portali ogólnotematycznych.

grafika

W zeszłym sezonie wszystkie mecze Ekstraklasy były transmitowane w nc+. Najwyższą średnią oglądalność zanotowały transmisje spotkań z udziałem Legii Warszawa (208,9 tys. widzów), a nieco niższą - meczów Lecha Poznań (165,8 tys.) i Wisły Kraków (160,6 tys.).

Najmniej widzów przyciągały natomiast spotkania Zawiszy Bydgoszcz (91,6 tys.) i Podbeskidzia Bielsko-Białej (100,9 tys.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ruszaja-rozgrywki-pilkarskiej-ekstraklasy-bedzie-nowy-magazyn-ekstraklasa-po-godzinach ##

grafika

Równie popularne w telewizji były mecze Legii u siebie i na wyjeździe (w poniższym wykresie uwzględniono też oglądalność czterech spotkań transmitowanych w Telewizji Polskiej).

Lech Poznań i Lechia Gdańsk były dużo chętniej oglądane w meczach u siebie, a Cracovia i Górnik Zabrze - w spotkaniach wyjazdowych.

grafika

Spośród kilku meczów transmitowanych w TVP najwyższą oglądalność osiągnęły Lech Poznań - Górnik Zabrze w listopadzie ub.r. i Legia Warszawa - Lech Poznań w maju br.

W kanałach nc+ hitem była transmisja meczu Lech - Legia w marcu br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/frekwencja-na-stadionach-ekstraklasy-wzrosla-o-trzy-czwarte-w-sezonie-2014-2015-rozgrywki-ogladalo-2-5-mln-osob ##

grafika

Magazyn „Gol T-Mobile Ekstraklasa” z krótkimi skrótami meczów, emitowany głównie w soboty i niedziele w TVP1 po głównym wydaniu „Wiadomości”, oglądało średnio po 2,24 mln osób.

Spośród programów o Ekstraklasie w nc+ zdecydowanie popularniejsza niż sobotnia „Liga+” (średnio 27 tys. widzów) była niedzielna „Liga+Extra” (73 tys. widzów).

Przy czym wyższą oglądalność zanotowało pokazywane w niedziele w południe w Polsacie Sport „Cafe Futbol”, gdzie jednak nie było skrótów spotkań Ekstraklasy, a dużo czasu poświęcano transmitowanym przez kanały Polsatu meczom naszej reprezentacji i Pucharu Polski.

Zaznaczmy, że na koniec I kwartału br. Cyfrowy Polsat miał 4,41 mln klientów usług telewizyjnych (więcej o tym), a nc+ - 2,12 mln abonentów (zobacz szczegóły).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kluby-pilkarskiej-ekstraklasy-z-375-mln-zl-wplywow-legia-zdecydowanym-liderem-przed-lechem-i-wisla ##

grafika

Legia Warszawa w ub.r. zanotowała aż 31,5 mln zł ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych, głównie dzięki temu że jej piłkarze jesienią awansowali do fazy grupowej Ligi Europy. W efekcie z samej UEFA klub otrzymała z tytułu praw do transmisji prawie 23 mln zł.

Z umów sponsorskich Legia zarobiła nieco ponad 20 mln zł, a z tzw. dnia meczowego (czyli głównie sprzedaży biletów) - 20,4 mln zł. We wszystkich tych statystykach warszawski klub jest zdecydowanym liderem Ekstraklasy. Z początkiem ub.r. głównym sponsorem Legii została firma bukmacherska Fortuna, natomiast z końcem ub.r. Pepsi przestało być sponsorem tytularnym stadionu klubu, a ten nie pozyskał jak na razie nowego.

Natomiast na sprzedaży zawodników najwięcej zarobił Lech Poznań - 20,9 mln zł, wobec 13,3 mln zł takich wpływów Legii.

grafika

W przychodach Legii wpływy od głównego sponsora stanowiły w ub.r. tylko 4 proc. W przypadku Lecha było to 5 proc., Piasta Gliwice - 6 proc., a Ruchu Chorzów i Zawiszy Bydgoszcz - po 7 proc.

Za to w budżecie Górnika Łęczna środki od głównego sponsora to 57 proc., u GKS Bełchatów - 50 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące