Eska nadal liderem wśród sieci radiowych, Radio Plus o 404 proc. do góry

W okresie od listopada 2013 roku do stycznia 2014 roku na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce utrzymała się Eska, która zanotowała największy spadek w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Eska nadal liderem wśród sieci radiowych, Radio Plus o 404 proc. do góry
Shutterstock.com

Udział sieci radiowej Eska w okresie od listopada 2013 roku do stycznia 2014 roku wyniósł 7,3 proc., czyli 0,7 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,7 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc. Natomiast ostatnia lokata podium należała do Złotych Przebojów (4 proc. udziału; wzrost o 0,2 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazło się Radio Plus, które awansowało z miejsca siódmego. Udział tej rozgłośni w skali roku poszedł do góry aż o 3,1 pkt. proc. (404,4 proc.) do 3,9 proc. To efekt tego, że od kwietnia ub.r. zmieniono format muzyczny tej stacji z soft AC na disco. Zmianie uległ również program sieci - odświeżono formułę dotychczasowych pasm, a na antenie pojawiły się nowe audycje i nowi prowadzący.

Szóste miejsce zajęła sieć Radio ZET Gold, która powstała w lipcu ub.r. w miejsce Planety FM (więcej na ten temat). Jej udział zwiększył się o 0,3 pkt. proc. do 1,2 proc.

grafika

 

Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa