SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bankomaty Euronetu eksponują płatną usługę. UOKiK wszczął postępowanie

Euronet kolejny raz zmienił interfejs swoich bankomatów, mocno eksponuje w nim opcję wypłaty gotówki wraz ze sprawdzeniem salda rachunku, kosztującym w większości banków kilka zł. Pojawiły się opinie, że firma może wprowadzać klientów w błąd. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, postępowanie wyjaśniające tej sprawie podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

O zmianach w interfejsie bankomatów Euronetu informował w ostatnich miesiącach na platformie X (dawniej Twitter) dziennikarz „Pulsu Biznesu” Marcel Zatoński. Latem wprowadzono układ, w którym jako główne transakcje do wyboru przez klienta wyświetlały się: „Wypłata w PLN i saldo” na górze, a poniżej „Wypłata gotówki w PLN” i „Zapytanie o saldo”.

„Wypłata w PLN i saldo” na górze

Istotne jest to, że wiele banków pobiera opłatę, zwykle kilka złotych, jeśli klient saldo swojego konta sprawdzi w bankomatach zewnętrznych operatorów, takich jak Euronet. - Brat wczoraj: "bank mi ściągnął 5 zł za sprawdzenie stanu konta w Euronecie, czego nie robiłem, jakieś złodziejstwo" Ja: typ nie ogarnia (...) Ja dziś, sekundę po kliknięciu: o kurde 5 zł w plecy - opisał Zatoński.

W zeszłym tygodniu okazało się, ze interfejs znów zmieniono. Tym razem na ekranie wyświetlają się dwie opcje: „Wypłata w PLN i saldo” oraz „Inne usługi”. Dopiero po wybraniu tej drugiej można wypłacić pieniądze bez sprawdzania salda. - Brawo, brawo, mam nadzieję, że @UOKiKgovPL już się przygląda tym praktykom - skomentował Marcel Zatoński.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rzeczywiście podjął działania w tej sprawie. - Prezes UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdza zmiany w interfejsie bankomatów sieci Euronet oraz czy konsumenci byli o nich poinformowani. O naszych ustaleniach będziemy informować - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Urzędu.

- Przypominamy, że sposób zaprojektowania interfejsów, z którymi mają do czynienia konsumenci (również interfejsów bankomatów), nie może wprowadzać w błąd i powodować, że podejmują oni negatywne dla siebie decyzje i ponoszą ich finansowe skutki - zaznaczyło.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

O zmianach w interfejsie bankomatów Euronetu poinformowało w minionym tygodniu kilka portali. Odpowiadając na pytania Gazeta.pl, biuro prasowe spółki podkreśliło, że wypłata gotówki i sprawdzenie salda są świadczone w jej bankomatach od lat. - Obecnie na ekranie wyboru transakcji zapewniliśmy użytkownikom naszych bankomatów większy zakres/wachlarz wyboru tych usług, czyli możliwość dokonania obu transakcji po wybraniu „Wypłata PLN i saldo” lub każdej z nich osobno, a wybór należy do użytkownika - dodało.

Bankomaty dają Euronetowi trzy czwarte wpływów

Euronet Polska na swojej stronie internetowej podaje, że ma w całym kraju ok. 7 tys. bankomatów i wpłatomatów, z których mogą korzystać klienci większości banków. Dzięki osobnym umowom ze spółką preferencyjne warunki korzystania z tych bankomatów oferują Alior Bank, Bank Pocztowy, BOŚ Bank, Plus Bank, Nest Bank i SKOK Stefczyka.

W 2021 roku z 364,6 mln zł przychodów spółki 294,7 mln zł wypracowano z transakcji w bankomatach. Sprzedaż w terminalach innych operatorów doładowań numerów telefonicznych na kartę przyniosła 54,5 mln zł, a pozostałe usługi - 17,4 mln zł.

Rok do roku wpływy Euronet Polska zwiększyły się z 354,7 mln zł, a rentowność netto poszła w górę z 7 mln zł straty do 4 mln zł zysku.

Dołącz do dyskusji: Bankomaty Euronetu eksponują płatną usługę. UOKiK wszczął postępowanie

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amman
Zawsze mnie ciekawi, co jest w głowach ludzi piszących zdania typu "daliśmy klientom większy wybór", w sytuacji jak powyższa, gdzie poukrywano podstawowe funkcje w sposób oczywiście szkodliwy dla konsumenta. Czy oni wierzą w swoje słowa, czy są tak zdegenerowani, że będą bronić każdego tego typu procederu, no bo przecież są na garnuszku firmy...
28 0
odpowiedź
User
Pel
To jest ewidentny wałek mam nadzieję, że dostaną solidną karę
23 0
odpowiedź
User
Adik
Jak klient deb i ma konto w gównianym banku że liczy za sprawdzenie konta to co się dziwić. Alior Bank mam i 0zl totalne 0zl za wszystko w bankomatach ....nawet wypłaty w sklepach 0zl a nie jakieś gwiazdki w innych bankach. Problem? To do siebie
2 16
odpowiedź