Facebook chce ograniczyć liczbę reklam udających wpisy

Serwis społecznościowy Facebook zapowiada, że w 2015 r. będzie walczył z reklamami ukrytymi w postach publikowanych przez marki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zapowiedź ograniczenia liczby sponsorowanych postów zamieszczanych przez firmy ma być odpowiedzią na oczekiwania użytkowników serwisu.

Facebook twierdzi, że przeprowadził badania na kilkuset tysiącach użytkowników serwisu. Większość z nich uważa, że spora część wpisów zamieszczanych przez marki oznaczone jako ulubione ma zbyt nachalny charakter promocyjny i niewiele różni się od typowych reklam publikowanych na portalu.

grafika

Facebook informuje, że z początkiem 2015 r. zamierza ograniczać zasięg tych postów, które w wyraźny sposób promują konkretne produkty i nakłaniają użytkowników do ich zakupu. Natomiast promowane mają być wpisy niosące ze sobą unikalną, wartościową treść, która przyciągnie uwagę adresatów. Facebook na swoim blogu zastrzega przy tym, że ograniczenie ilości sponsorowanych postów nie będzie oznaczało pojawienia się w Aktualnościach większej liczby tradycyjnych reklam. Serwis twierdzi, że zapowiadana zmiana polityki ma służyć wyłącznie poprawie jakości treści, które otrzymują użytkownicy, także tych pochodzących od ulubionych przez nich marek.

grafika

Przypomnijmy, że kiedy pod koniec ub.r. Facebook mocno zmodyfikował algorytm wyświetlania wpisów użytkownikom, mocno spadł naturalny zasięg postów zamieszczanych przez marki (więcej na ten temat).

Na koniec września br. portal miał 1,45 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca, a jego przychody w III kwartale br. wyniosły 3,203 mld dolarów (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę