Facebook ma 1,15 mld użytkowników w tym 818 mln mobilnych

1,8 mld USD przychodów i 333 mln USD zysku w II kwartale 2013 roku - tak przedstawiają się zaprezentowane wczoraj wyniki finansowe Facebooka.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przychody Facebooka sięgnęły w II kwartale 2013 roku 1,81 miliarda dolarów. To o 53 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 (1,18 mld USD).

Za 88 proc. całkowitych obrotów społecznościowego portalu odpowiadały reklamy - wpływy z nich wyniósł 1,6 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 61 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 41 proc. wszystkich przychodów z reklam (wobec ok. 30 proc. w I kw. 2013 r.). Natomiast 214 milionów dolarów otrzymał on za pośrednictwem różnego rodzaju opłat (wzrost o 11 proc. r/r).

Zysk netto Facebooka w II kwartale tego roku sięgnął 333 milionów dolarów, w porównaniu do 157 milionów dolarów straty w II kwartale roku 2012.

grafika
grafika

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec czerwca wynosiła 1,15 miliarda - o 21 proc. więcej w skali roku. O 27 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 699 milionów.

grafika
grafika

Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec II kwartału korzystało z niej średnio 819 milionów osób miesięcznie, co oznacza 51-proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 219 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych.

grafika
grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?