WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Komisja Europejska chce od Facebooka 110 milionów euro za manipulacje przy zakupie WhatsApp

Facebook modyfikuje algorytm by skuteczniej walczyć z clickbaitem

2017-05-19 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Facebook zapowiada, że zamierza skuteczniej zwalczać z clickbait jako stosowaną przez wydawców metodę zwiększania ruchu na ich stronach. Nowy algorytm ma działać podobnie jak filtry antyspamowe i analizować pojedyncze nagłówki za pomocą zestawień konkretnych słów. Serwis chce też ograniczać clickbait w językach innych niż angielski.

 

Facebook modyfikuje algorytm by skuteczniej walczyć z clickbaitem

Facebook rozpoczął swoją walkę z clickbaitem w lecie ub.r. Teraz zapowiada uszczelnienie stworzonego wówczas systemu.

We wpisie na blogu Facebook przypomina, że sztuczny sposób generowania ruchu zwany clickbaitem jest kłopotliwy dla użytkowników, a wielu z nich do tej pory poskarżyło się serwisowi na niewłaściwe praktyki wydawców.

Teraz inżynierowie Facebooka zaznaczają, że w algorytmie serwisu pojawi się dodatkowa metoda weryfikacji treści mogących stanowić clickbait. Oprócz analizy tytułów i nagłówków pod względem zawartości merytorycznej (jak dotąd) usprawniony mechanizm będzie porównywał te elementy z bazą danych setek tysięcy konkretnych słów i ich zestawień, które są stosowane przez wydawców posługujących się clickbaitem.

Facebook podkreśla, że nowy algorytm ma funkcjonować nieco podobnie jak dostępne dzisiaj filtry antyspamowe, które badają każdy nadchodzący e-mail pod względem słów i fraz stosowanych przez spamerów.

Serwis zaznacza, że po wprowadzeniu nowego algorytmu materiały uznane za stosujące clickbait mocno spadną w news feedach użytkowników. Z kolei treści pochodzące od rzetelnych wydawców starających się pozyskać ruch oferując dostęp do rzetelnych informacji mogą spodziewać się lepszej widoczności w Aktualnościach.

Serwis planuje też zwalczanie clickbaitu za pomocą nowego algorytmu w innych niż angielska wersjach językowych platformy – jest więc prawdopodobne, że mechanizm zostanie w przyszłości zastosowany także w polskiej edycji Facebooka.

Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

 

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, clickbait

503 Service Temporarily Unavailable

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.


Apache Server at www.wirtualnemedia.pl Port 80

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej