Facebook najpopularniejszy wśród polskich PR-owców

96 proc. polskich specjalistów PR deklaruje, że ich firmy czy agencje mają swoje profile na Facebooku - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC. Monitoring social mediów prowadzi ponad połowa firm z branży PR.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

64 proc. polskich specjalistów PR twierdzi, że firmy i agencje, w których są zatrudnieni, mają swoje profile na portalach społecznościowych. Dwie trzecie spośród tych firm jest obecne na kilku stronach tego typu.

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród polskich PR-owców jest Facebook. Warto zauważyć, że portale mikroblogowe są częściej wykorzystywane niż NK.pl.

grafika

Trzy czwarte specjalistów PR deklaruje, że z ich profili w serwisach społecznościowych nigdy nie usunięto niepożądanych wpisów. Takie przekonanie częściej wyrażają pracownicy agencji PR niż osoby z działów PR w firmach.

grafika

29 proc. polskich PR-owców twierdzi, że ich firmy regularnie monitorują social media. Sporadyczne realizowanie takich działań deklaruje 47 proc. respondentów, natomiast 21 proc. przyznaje, że w ich firmach nie jest prowadzony taki monitoring.

Co trzeci specjalista PR odpowiedzialny za komunikację w mediach społecznościowych twierdzi, że nie generuje to żadnych dodatkowych wydatków. 21 proc. respondentów deklaruje, że koszty obecności w social mediach są ujęte w budżecie firmy na komunikację. 18 proc. wskazuje w tym kontekście ogólny budżet firmy, a 14 proc. – budżet marketingowy.

Ponad połowa polskich PR-owców na swoich prywatnych profilach w mediach społecznościowych porusza tematy związane z ich firmami.

grafika

Badanie korzystania przez polskich PR-owców z social mediów zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC. Sondaż – realizowany we współpracy ze Związkiem Firm Public Relations i magazynem „Think Tank” – objął 154 osoby z agencji i działów public relations.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje