Facebook publikuje przy treściach powiązane artykuły ze sprawdzonych źródeł by walczyć z fake news. „Element szerokiej strategii”

Po okresie testów wczoraj Facebook wprowadził do serwisu zmienioną wersję widżetu Related Articles. Zamiast treści luźno powiązanych tematycznie z konkretnym artykułem w sekcji pojawiają się alternatywne i sprawdzone źródła informacji na temat poruszony w publikowanym tekście, a także materiały rozpoznane jako fake news. W ten sposób Facebooka zamierza walczyć z dezinformacją w internecie. - Obecnie testujemy to rozwiązanie w krajach, w których w zakresie weryfikacji informacji współpracujemy z zewnętrznymi podmiotami. To zaledwie jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii obejmującej również szereg innych środków - wyjaśnia Facebook w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook publikuje przy treściach powiązane artykuły ze sprawdzonych źródeł by walczyć z fake news. „Element szerokiej strategii”

Próby nowego rozwiązania wymierzonego w zjawisko fake news Facebook rozpoczął w kwietniu br.

Nowość polega na zmianie funkcjonowania widżetu o nazwie Related Articles (Powiązane Artykuły), który użytkownicy Facebooka widzą po kliknięciu na link prowadzący do konkretnej treści i powrocie do serwisu. Wyświetlane są wówczas sugestie przeczytania innych artykułów związanych tematycznie z tym obejrzanym przed chwilą.

W nowej wersji Related Articles propozycje pojawiają się poniżej opublikowanego linku jeszcze zanim użytkownik z niego skorzysta. Są tam zamieszczane alternatywne i sprawdzone źródła informacji związane ściśle z tematem poruszanym w proponowanym materiale.

W sekcji oprócz prawdziwych materiałów mają też pojawiać się takie, które dzięki współpracy z zewnętrznymi partnerami (fact – checkers) zostały oznaczone jako fake news. To zdaniem Facebooka może ustrzec czytelników przed kliknięciem na link prowadzący do materiałów dezinformujących czytelników i udostępnienie przez nich dalej napotkanego fake newsa.

Facebook zaznacza, że wprowadzając zmienioną wersję Related Articles nie będzie usuwał z serwisu treści podejrzewanych o to że stanowią fake news. W ten sposób Facebook chce uniknąć zarzutów o to, że walcząc z dezinformacją wprowadza jednocześnie cenzurę w serwisie.

Na razie nowa wersja Related Articles jest widoczna tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Facebook wyjaśnia dlaczego opcja pozostaje na razie w ograniczonym zakresie i podkreśla, że to nie jedyne narzędzie walki z fake news.

- Obecnie testujemy to rozwiązanie w krajach, w których w zakresie weryfikacji informacji współpracujemy z zewnętrznymi pomiotami. To zaledwie jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii obejmującej również szereg innych środków,  takich jak ograniczanie możliwości zarabiania na rozprzestrzenianiu fałszywych wiadomości, usuwanie fałszywych kont, edukacja społeczności w obszarze identyfikacji fałszywych informacji, czy oferowanie ludziom dostępu do szerszego spektrum źródeł informacji  i perspektyw - tłumaczy nam biuro prasowe Facebooka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska