SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook uprości Messengera, komunikacja pomiędzy użytkownikami ważniejsza od gadżetów

David Marcus, szef komunikatora Messenger przyznał że platforma jest przeładowana funkcjami, co utrudnia użytkownikom korzystanie z najważniejszych narzędzi. W 2018 roku Messenger ma przejść zmiany porządkujące aplikację i skoncentrować się głównie na szybkiej i wygodnej komunikacji pomiędzy internautami.

O planach związanych z Messengerem w 2018 r. David Marcus poinformował na swoim blogu przypominając przy okazji niektóre statystyki dotyczące komunikatora.

Obecnie z Messengera korzysta miesięcznie ponad 1,3 mld użytkowników na świecie. W ub.r. za pomocą platformy wysłano z górą 500 mld emoji oraz 18 mld animacji w formacie GIF. Z kolei marki obecne na Massengerze prowadzą na nim komunikację z użytkownikami za pomocą ponad 200 tys. botów.

- W ciągu ostatnich dwóch lat zbudowaliśmy wiele nowych funkcji, które ostatecznie oddaliły od siebie użytkowników Messengera - przyznał Marcus. - Gdy byliśmy pochłonięci wprowadzaniem coraz to nowych opcji platforma stała się nimi zbyt zagracona. Dlatego w tym roku spodziewajcie się znacznego uproszczenia Messengera - zapowiedział Marcus.

Szef Messengera ujawnił, że w nadchodzących miesiącach wiele rozproszonych funkcji ulegnie konsolidacji, część zaś zniknie zupełnie, jednak Marcus nie określił precyzyjne które opcje zostaną wycofane.

Zgodnie z jego zapowiedzią komunikator zamierza powrócić do swojej pierwotnej funkcji polegającej na komunikowaniu użytkowników. Dlatego zespół tworzący Messengera zamierza postawić na komunikację w czasie rzeczywistym obejmującą m.in. live chaty czy łatwe przekazywanie sobie obrazów i filmów. Wśród nowości pojawi się m.in. możliwość publikowania materiałów w jakości 4K i narzędzia do lepszego wykorzystania możliwości aparatów i kamer wbudowanych w urządzenia przenośne.

Idea powrotu do korzeni przyświeca nie tylko szefostwu Messengera, ale także Markowi Zuckerbergowi w kontekście Facebooka. Ożywienie pierwotnej idei Facebooka jako platformy łączącej ze sobą internautów ma być jedną z najważniejszych przyczyn zmian w News feedzie, które Zuckerberg zapowiedział kilka dni temu.

Zuckerberg ujawnił, że w najbliższych miesiącach w Aktualnościach na najwyższych pozycjach pojawią się przede wszystkim treści pochodzące od znajomych czy rodziny użytkownika. Tym samym na widoczności stracą materiały publikowane przez firmy i wydawców, a o ich pozycji będzie decydował zmieniony algorytm Facebooka. W ocenie ekspertów z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl planowane zmiany mogą mieć poważne konsekwencje dla marek i wydawnictw, a ich walka o obecność w News feedzie stanie się dużo trudniejsza niż dotąd.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 miliarda. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 miliardy.

Dołącz do dyskusji: Facebook uprości Messengera, komunikacja pomiędzy użytkownikami ważniejsza od gadżetów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wow
jedyna użyteczna rzecz na fb
0 0
odpowiedź
User
Brawo
Własnie niedawno czytałem o zmianach na fb i w socialach, w tym messengerze bodajże w magazynie social media manager i akurat to trzeba dać na duży plus , bo ostatnio aż roi się od niekorzystnych dla użytkowników funkcji, reklam, i innego badziewia. A piekno tkwi w prostocie, dlatego niech robią wszystko by było przejrzyście i prosto, a na pewno użytkownicy to docenią, zarówno indywidualni jak i firmy.
0 0
odpowiedź