WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Zmiany na Facebooku to trudniejsza walka o News feed, najwięcej stracą marki które nie płacą

Facebook uprości Messengera, komunikacja pomiędzy użytkownikami ważniejsza od gadżetów

2018-01-18 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

David Marcus, szef komunikatora Messenger przyznał że platforma jest przeładowana funkcjami, co utrudnia użytkownikom korzystanie z najważniejszych narzędzi. W 2018 roku Messenger ma przejść zmiany porządkujące aplikację i skoncentrować się głównie na szybkiej i wygodnej komunikacji pomiędzy internautami.

Facebook uprości Messengera, komunikacja pomiędzy użytkownikami ważniejsza od gadżetów

O planach związanych z Messengerem w 2018 r. David Marcus poinformował na swoim blogu przypominając przy okazji niektóre statystyki dotyczące komunikatora.

Obecnie z Messengera korzysta miesięcznie ponad 1,3 mld użytkowników na świecie. W ub.r. za pomocą platformy wysłano z górą 500 mld emoji oraz 18 mld animacji w formacie GIF. Z kolei marki obecne na Massengerze prowadzą na nim komunikację z użytkownikami za pomocą ponad 200 tys. botów.

- W ciągu ostatnich dwóch lat zbudowaliśmy wiele nowych funkcji, które ostatecznie oddaliły od siebie użytkowników Messengera - przyznał Marcus. - Gdy byliśmy pochłonięci wprowadzaniem coraz to nowych opcji platforma stała się nimi zbyt zagracona. Dlatego w tym roku spodziewajcie się znacznego uproszczenia Messengera - zapowiedział Marcus.

Szef Messengera ujawnił, że w nadchodzących miesiącach wiele rozproszonych funkcji ulegnie konsolidacji, część zaś zniknie zupełnie, jednak Marcus nie określił precyzyjne które opcje zostaną wycofane.

Zgodnie z jego zapowiedzią komunikator zamierza powrócić do swojej pierwotnej funkcji polegającej na komunikowaniu użytkowników. Dlatego zespół tworzący Messengera zamierza postawić na komunikację w czasie rzeczywistym obejmującą m.in. live chaty czy łatwe przekazywanie sobie obrazów i filmów. Wśród nowości pojawi się m.in. możliwość publikowania materiałów w jakości 4K i narzędzia do lepszego wykorzystania możliwości aparatów i kamer wbudowanych w urządzenia przenośne.

Idea powrotu do korzeni przyświeca nie tylko szefostwu Messengera, ale także Markowi Zuckerbergowi w kontekście Facebooka. Ożywienie pierwotnej idei Facebooka jako platformy łączącej ze sobą internautów ma być jedną z najważniejszych przyczyn zmian w News feedzie, które Zuckerberg zapowiedział kilka dni temu.

Zuckerberg ujawnił, że w najbliższych miesiącach w Aktualnościach na najwyższych pozycjach pojawią się przede wszystkim treści pochodzące od znajomych czy rodziny użytkownika. Tym samym na widoczności stracą materiały publikowane przez firmy i wydawców, a o ich pozycji będzie decydował zmieniony algorytm Facebooka. W ocenie ekspertów z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl planowane zmiany mogą mieć poważne konsekwencje dla marek i wydawnictw, a ich walka o obecność w News feedzie stanie się dużo trudniejsza niż dotąd.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 miliarda. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 miliardy.

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, Messenger, David Marcus

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia