Facebook testuje przycisk do weryfikacji fanpage'y, żeby walczyć z fake newsami

Facebook w ramach prób wprowadził przycisk „i” przy newsach zamieszczanych przez strony w Newsfeedach użytkowników. Dzięki temu mogą oni w łatwy sposób zweryfikować wydawcę treści oraz uzyskać dostęp do dodatkowych publikacji na konkretny temat unikając pułapki fake newsów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook testuje przycisk do weryfikacji fanpage'y, żeby walczyć z fake newsami

O nowym sposobie na walkę z dezinformacją Facebook poinformował na swojej stronie internetowej zastrzegając, że na razie chodzi o testy prowadzone w ograniczonym gronie użytkowników.

Facebook wyjaśnia, że chodzi o umieszczenie przy newsach i artykułach zamieszczanych w serwisie dodatkowego przycisku „i”. Po kliknięciu na tę ikonę użytkownik zobaczy w pierwszej kolejności informacje na temat wydawcy pochodzące z różnych źródeł w sieci (np. z Wikipedii). Dzięki temu może się szybko zorientować czy ma do czynienia z wiarygodnym i sprawdzonym źródłem.

grafika

Kolejnym narzędziem weryfikacji napotkanej publikacji mają być dane dotyczące tego kto ze znajomych użytkownika przeczytał dany materiał i podzielił się nim w serwisie.

Poza tym do dyspozycji internautów będą też zgromadzone pod przyciskiem „i” materiały związane z tematem poruszonym w konkretnej publikacji. Dzięki temu użytkownikowi będzie mógł łatwiej sprawdzić czy ma do czynienia z prawdziwą informacją, czy też z fake newsem.

Facebook nie ujawnia na razie kiedy testowane obecnie rozwiązanie może trafić na stałe do serwisu. Firma zaznacza przy tym, że po szerokim wprowadzeniu nowego przycisku część wydawców i stron może zauważyć spadki zasięgów publikowanych przez siebie treści.

    

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ogilvy wygrała przetarg na obsługę Recordati

Ogilvy wygrała przetarg na obsługę Recordati

TVN podał ceny reklam. Najdrożej przy "Faktach"

TVN podał ceny reklam. Najdrożej przy "Faktach"

"Wielkie Kolędowanie z Polsatem" tym razem z Rzeszowa

"Wielkie Kolędowanie z Polsatem" tym razem z Rzeszowa

TK Maxx wybrał agencję mediową w Europie

TK Maxx wybrał agencję mediową w Europie

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

W Polsacie za dużo reklam. Sąd podtrzymał grzywnę

W Polsacie za dużo reklam. Sąd podtrzymał grzywnę