Facebook z ofertą dla wydawców i dziennikarzy: nowe rozwiązania i szkolenia

Facebook ogłosił program Journalism Project, który ma ułatwić wydawcom i dziennikarzom publikowanie w serwisie treści z jednej strony rzetelnych, z drugiej zaś angażujących dużą rzeszę czytelników. W planach jest też opracowanie wspólnie nowych narzędzi usprawniających dziennikarstwo w segmencie social media.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook z ofertą dla wydawców i dziennikarzy: nowe rozwiązania i szkolenia

Swój nowy projekt Facebook ujawnił w komunikacie zaznaczając, że ma on doprowadzić do ściślejszej niż dotąd współpracy pomiędzy serwisem a wydawcami i pojedynczymi dziennikarzami publikującymi swoje treści na Facebooku.

Serwis Marka Zuckerberga proponuje m.in. tworzenie we współpracy z mediami nowych formatów i sposobów dostarczania odbiorcom konkretnych treści. Facebook zdradził m.in., że jest w trakcie prac nad opcją na platformie Instant Articles, dzięki której możliwe będzie dostarczanie czytelnikom całej grupy materiałów pochodzących od jednego wydawcy.

Facebook chce też postawić w większym niż dotąd stopniu na lokalnych wydawców. Zamierza promować treści dotyczące spraw wokół lokalnych społeczności i dziennikarskie treści, które będą dotyczyły konkretnych, nawet niewielkich obszarów.

Facebook zapowiada także, że odda w ręce dziennikarzy narzędzia pozwalające im na kształcenie umiejętności pisania zgodnie z kanonami social media i efektywnego docierania z przekazem do czytelników korzystających głównie z internetu i platform społecznościowych.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"