Facebook: Zgoda na targetowanie reklam warunkiem korzystania z serwisu

Facebook zapowiedział, że w najbliższym czasie skieruje do użytkowników nową prośbę o zaakceptowanie warunków korzystania z serwisu i przetwarzania ich danych. Internauci mogą się nie zgodzić na gromadzenie niektórych informacji na swój temat, jednak warunkiem koniecznym do dalszego korzystania z Facebooka będzie zaakceptowanie targetowania reklam na podstawie zachowań użytkowników na platformie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Na swojej stronie internetowej Facebook zapowiadając skierowanie do użytkowników nowych próśb o akceptację regulaminu nie kryje, że są one spowodowane wejściem w życie przepisów RODO (GDPR), które zaczną obowiązywać na terenie Unii Europejskiej od 25 maja br.

Facebook rozpoczął wyświetlanie na kontach użytkowników komunikatów związanych z akceptacją nowych zasad korzystania z serwisu, jednak nie ogranicza się tylko do jednego rodzaju oświadczenia.

Użytkownicy mogą zostać poproszeni o możliwość wykorzystania w celach reklamowych ich danych znajdujących się na koncie, dotyczących m.in. poglądów politycznych, wyznania czy życia prywatnego, o ile wcześniej udostępnili informacje na ten temat. Każdy z użytkowników bez żadnych konsekwencji dla dalszego korzystania z Facebooka może nie wyrazić na to zgody.

Kolejny komunikat kierowany przez Facebook do użytkowników będzie dotyczył zbierania i korzystania z danych pochodzących z serwisów i aplikacji zewnętrznych. Chodzi o aktywność internautów na stronach z wykorzystaniem np. wtyczek pochodzących z Facebooka, na podstawie której są zbierane informacje. W tym wypadku użytkownik także może nie wyrazić zgody. Podobnie jest w wypadku prośby o wykorzystanie danych związanych z technologią rozpoznawania twarzy.

Najistotniejsza prośba kierowana przez Facebook do użytkowników będzie dotyczyła zaakceptowania przez nich wykorzystywania do targetowania reklam informacji na temat zachowań wewnątrz serwisu. W tym wypadku użytkownik musi zaakceptować warunki Facebooka jeśli będzie chciał nadal z niego korzystać.

Podczas spotkania z dziennikarzami Rob Sherman, deputy chief privacy officer Facebooka potwierdził, że zgoda na zbieranie podstawowych danych w celach targetowania użytkowników jest niezbędna i nie będzie opcji jej odrzucenia. Sherman wyjaśnił, że model biznesowy Facebooka jest nierozerwalnie związany z reklamami i ich właściwe adresowanie na podstawie niektórych danych o użytkownikach jest kwestią kluczową. Menedżer Facebooka zaznaczył jednocześnie, że każdy użytkownik serwisu dostanie do dyspozycji szeroki zestaw opcji pozwalających bardzo szczegółowo sprecyzować jakie informacje o nim będą zbierane i przetwarzane.

Według zapowiedzi Facebooka w pierwszej kolejności nowy regulamin zostanie przekazany do akceptacji użytkownikom w Europie, później zaś internautom w innych częściach świata. Nie wiadomo jednak czy ci drudzy zobaczą takie same warunki korzystania z serwisu jak Europejczycy. Wcześniej bowiem Facebook zastrzegał, że nie zamierza wprowadzać w serwisie zasad RODO poza krajami UE, i choć później starał się złagodzić swoje stanowisko w tej sprawie to nie wiadomo do końca, jaką politykę dotyczącą korzystania z danych serwis zastosuje w USA czy Azji.

Kwestia ochrony prywatności użytkowników zrodziła ostatnio pytania o to, czy Facebook byłby gotów wprowadzić płatną wersję serwisu, która w ogóle nie gromadziłaby danych internautów. Według niektórych szacunków taka odmiana Facebook mogłaby kosztować od 11 do 14 dol. Eksperci w swoich prognozach dla serwisu Wirtualnemedia.pl byli zdania, że w przyszłości taka wersja może pojawić się w ofercie, choć raczej nie będzie zbyt popularna.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online