Facebook zanotował rekordowy IV kw. i cały 2017 rok. Ponad 2,1 mld użytkowników

Facebook zaprezentował swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał i cały 2017 rok. Zakończyły się one dla portalu Marka Zuckerberga wzrostami w najważniejszych obszarach działalności.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2017 roku 12,97 miliarda dolarów. To o 47 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (8,81 mld USD).

Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 12,78 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 48 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 89 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 84 proc. w IV kw. 2016 r.).

Facebook zanotował w IV kwartale ubiegłego roku zysk netto w wysokości 4,27 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,57 miliarda dolarów zysku w IV kwartale roku 2016 (+20 proc.).

Z kolei w całym 2017 roku firma zanotowała 40,65 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld USD). Zysk netto wzrósł z 10,22 miliarda dolarów do 15,93 miliarda dolarów (+56 proc.).

grafika
grafika

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2016 r. wynosiła 2,13 miliarda - o 14 proc. więcej w skali roku. Także o 14 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,4 miliarda. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.

grafika
grafika

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS