Facebook zanotował rekordowy IV kw. i cały 2017 rok. Ponad 2,1 mld użytkowników

Facebook zaprezentował swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał i cały 2017 rok. Zakończyły się one dla portalu Marka Zuckerberga wzrostami w najważniejszych obszarach działalności.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2017 roku 12,97 miliarda dolarów. To o 47 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (8,81 mld USD).

Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 12,78 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 48 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 89 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 84 proc. w IV kw. 2016 r.).

Facebook zanotował w IV kwartale ubiegłego roku zysk netto w wysokości 4,27 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,57 miliarda dolarów zysku w IV kwartale roku 2016 (+20 proc.).

Z kolei w całym 2017 roku firma zanotowała 40,65 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld USD). Zysk netto wzrósł z 10,22 miliarda dolarów do 15,93 miliarda dolarów (+56 proc.).

grafika
grafika

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2016 r. wynosiła 2,13 miliarda - o 14 proc. więcej w skali roku. Także o 14 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,4 miliarda. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.

grafika
grafika

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"