Facebook zmienia algorytm by walczyć z fake newsami, spamem i linkami nastawionymi na clickbait

Facebook zapowiedział kolejną modyfikację algorytmu dobierającego treści w News feedzie użytkowników. Mniej widoczne będą w nim linki zawierające fake news, spam oraz nastawione wyłącznie na sztucznie generowanie ruchu na stronach wydawców.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook zmienia algorytm by walczyć z fake newsami, spamem i linkami nastawionymi na clickbait

O zmianach w sposobie funkcjonowania serwisu Facebook poinformował na stronie internetowej we wpisie Adama Mosseri, wiceprezesa odpowiedzialnego za News feed.

Jak podkreśla Mosseri badania przeprowadzone przez Facebook dowiodły, że w serwisie istnieje wąska grupa użytkowników którzy notorycznie zamieszczają na platformie odnośniki do treści zawierających dezinformację, spam, a także linki stanowiące tak zwany clickbait, których zadaniem jest generowanie sztucznego ruchu na konkretnych stronach.

Nowy algorytm będzie rozpoznawał tego typu treści o niskiej jakości dla użytkowników i automatycznie obniżał ich widoczność w News feedzie. Facebook zastrzega, że restrykcje mają dotyczyć jedynie linków prowadzących do konkretnych artykułów, nie dotkną natomiast całych domen, stron, a także treści wideo czy zdjęć.

Mosseri przyznaje, że w obliczu nowego algorytmu najbardziej podejrzane będą konta użytkowników, którzy zamieszczają bardzo wiele postów (według informacji serwisu Recode chodzi o ponad 50 dziennie), bowiem według badań właśnie na takich profilach są najczęściej udostępniane odnośniki do treści z którymi serwis zamierza walczyć.

Zgodnie z zapowiedziami Facebooka większość wydawców na platformie nie odczuje zmian w zasięgu swoich postów po wprowadzeniu nowego algorytmu. Mniejszą widoczność treści dostrzegą natomiast ci, którzy dystrybuują odnośniki do fake news czy spamu.

Najnowsza modyfikacja działania algorytmu to w ostatnich miesiącach kolejna już zmiana w mechanizmie Facebooka. W maju najpierw ograniczono w serwisie zasięg kont z irytującymi reklamami, później zaś widoczność linków stanowiących clickbait.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style