W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,94 mln internautów, którzy wykonali w nim 107,1 mln odsłon (w tym 14,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl jest liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W pierwszym kryterium wyprzedził w kwietniu witrynę „Super Expressu” (Murator) zaledwie o 56 tys. użytkowników, za to odsłon zanotował ponad trzy razy więcej niż SE.pl i Wyborcza.pl.
Z kolei zdecydowanie na najdłużej internautów przyciągają serwisy dzienników biznesowych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał przez ponad półtorej godziny (dokładnie 94:48 minut), a z drugiego przez prawie godzinę (56:12 minut). Za to na stronie „Polski” (Grupa Polskapresse) każdy użytkownik spędził średnio zaledwie 3:54 minuty.

Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, tak samo jak inne serwisy „Gazety Wyborczej” od początku lutego są objęte płatnym dostępem do treści (za darmo można przeczytać tylko 10 tekstów). Ich wyniki z lutego i marca analizowaliśmy miesiąc temu (zobacz szczegóły).
Również dwie witryny są związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną”: poświęcona tylko gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i bardziej lifestyle’owy, bliższy portalom horyzontalnym Dziennik.pl. W kwietniu pierwszy serwis miał o jedną trzecią użytkowników więcej od drugiego, ale ponad dwa razy mniej odsłon i prawie dwukrotnie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika.
Jako jedyny w zestawieniu serwis „Naszego Dziennika” nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na stronie użytkownicy.

Fakt.pl odwiedziło w kwietniu br. nieznacznie więcej (o 9 tys.) internautów niż rok wcześniej Wykonali oni w serwisie aż o 47,3 mln odsłon więcej (to wzrost o 79 proc.), a każdy korzystał z niego przez 6:54 minuty dłużej (51,8 proc. w górę). Za to SE.pl stracił w skali roku 458,5 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 26 sekund na przeciętnego użytkownika (to spadki o 13,7 proc., 10,2 proc. i 5,7 proc.).
Wyborcza.pl przy 99 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 4 proc. w górę) zanotowała o 4,8 mln odsłon mniej (13,4 proc. w dół) i 6:16 krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika (27,8 proc. w dół). Wyborcza.biz straciła 92,9 tys. użytkowników, 217 tys. odsłon i 24 sekundy na użytkownika (to spadki o 5,8 proc., 1,3 proc. i 2,7 proc.).
Spadki zanotowały również serwisy Gazetaprawna.pl, Rp.pl i Dziennik.pl. Jedynie ten pierwszy miał o 114,4 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu ub.r. (9 proc. w górę), natomiast na Dziennik.pl liczba odsłon zmalała o 2,3 mln (13,9 proc. w dół), a średni czas na użytkownika - o 2:21 sekundy (18,6 proc. w dół).

Za to serwis „Przeglądu Sportwego” (Ringier Axel Springer Polska) zyskał w skali roku 220,7 tys. użytkowników, 7,2 mln odsłon i 34 sekundy czasu spędzanego na stronie przez przeciętnego użytkownika, co oznacza wzrosty o 44,8 proc., 79,3 proc. i 3,2 proc.
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w 2013 i 2014 roku
Serwis „Faktu” przez pierwsze trzy kwartały ub.r. odwiedzało po 2,5-2,8 mln internautów miesięcznie, wykonując od 55 mln do 85 mln odsłon. Natomiast w styczniu i marcu br. witryna osiągnęła rekordowe jak dotąd 3,1 mln użytkowników, a w lutym br. liczba odsłon strony pierwszy raz przekroczyła 100 mln.
Czas przypadający na przeciętnego użytkownika serwisu od kwietnia do grudnia ub.r. wynosił 12-14 minut, a w br. podskoczył do 20-21 minuy.

Witryna „Super Expressu” rekordową jak dotąd liczbę użytkowników (3,3 mln) zanotowała w kwietniu ub.r., a najwięcej odsłon (44,9 mln) i najdłuższy czas na użytkownika (9:59 minuty) w styczniu ub.r.
Potem liczba użytkowników tylko w styczniu br. przekroczyła 3 mln (za to w sierpniu ub.r. wyniosła tylko 2,3 mln), liczba odsłon zmalała do 24-32 mln, a średni czas - do 5,5-6,5 minut.
Wyborcza.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 2,6 mln internautów, a w styczniu br. - 2,8 mln, natomiast od czerwca do września ub.r. - po ok. 2,2 mln. Rekordowo dużo odsłon serwis zanotował w styczniu ub.r. (39,6 mln) i styczniu br. (41,4 mln), a czas spędzany miesięcznie przez przeciętnego użytkownika spadł z 25-28 minut na początku ub.r. do 16-18 minut po wprowadzeniu paywalla w lutym br.
Wyborcza.biz najwięcej użytkowników i odsłon (1,8 mln i 22,8 mln) miała w styczniu br., a rok wcześniej każdy użytkownik korzystał ze strony przez 19-20 minut miesięcznie. Najsłabsze wyniki serwis notował od maja do sierpnia ub.r.

Serwis „Przeglądu Sportowego” osiąga stopniowy wzrost liczby użytkowników - od stycznia do maja ub.r. było ich poniżej 500 tys., w czerwcu ub.r. - już 600 tys., natomiast w lutym i marcu br. - rekordowe jak dotąd 746-760 tys. W br. witryna notowała od 14,6 mln do 16,4 mln odsłon, podczas gdy w ub.r. tylko w lipcu przekroczyła poziom 15 mln.
W styczniu br. czas przypadający na średniego użytkownika witryny był rekordowo wysoki - 36:41 minuty, natomiast w maju i czerwcu ub.r. wyniósł poniżej 16 minut.











