SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” o 38 proc. w dół, a „Gazeta Wyborcza” - o 63 proc. Sprzedaż dzienników od 2005 roku (raport)

Wszystkie dzienniki ogólnopolskie w okresie od 2005 do 2015 roku zanotowały duże spadki średniej sprzedaży ogółem, wynoszące od 31 do 64 proc. Dane rok po roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 319 944 egz., czyli o 1,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do całego 2010 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 26,80 proc,. a w porównaniu do 2005 roku - o 38,28 proc.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 163 255 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik w cykl spadku wszedł od 2007 roku. Od wtedy zmniejszył się on o 63,17 proc. Natomiast w porównaniu do 2005 roku spadek ten wyniósł 62,82 proc.

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w ostatnich 10 latach malał niemal z roku na rok. W porównaniu do całego 2005 roku, średnia sprzedaż ogółem tego tytułu poszła w dół o 30,59 proc.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu 10 lat najbardziej w zestawieniu, bowiem o 64,17 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” o 38 proc. w dół, a „Gazeta Wyborcza” - o 63 proc. Sprzedaż dzienników od 2005 roku (raport)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trollglodyta
Niestety naród oprzytomniał i polskojęzyczne media tracą wyznawców. Ringier - Springer, Passauer Neue Presse albo Yedioth - Ahranot, to nie są "nasi" wydawcy.
odpowiedź
User
ktos wie
Co sie stanie z Faktem po zapowiadanej repolonizacji mediow przez PIS?
odpowiedź
User
Bartek
Rzeczpospolita - cena papierowa 3,9 zł, w prenumeracie kioskowej 2,9zł. Koszt e-wydania 3,9 zł. Ja rozumiem, że na e-wydania jest 23% Vatu, ale odpada koszt papieru i dystrybucji (zawsze tam jakieś koszty są, ale mniejsze niż papierowego wydania). Więc gdzie tu jest logika?
odpowiedź