SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakty” pokonały „Wiadomości”. Program kierowany przez Marzenę Paczuską stracił 470 tys. widzów

W lutym br. „Fakty” TVN po raz pierwszy od wielu miesięcy miały więcej widzów niż „Wiadomości” TVP1, które zanotowały - rok do roku - największy spadek widowni wśród wszystkich programów informacyjnych. Liderem oglądalności pozostał „Teleexpress”.

Krzysztof Ziemiec, prowadzący "Wiadomości", fot. TVPKrzysztof Ziemiec, prowadzący

Nadawany w TVP1 „Teleexpress” w lutym 2016 roku oglądało średnio 3,97 mln widzów, co zapewniło stacji 34,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 9,55 proc. widzów, czyli 420 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 36,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Fakty” TVN. Ich oglądalność na głównej antenie TVN zwiększyła się o 0,41 proc. (15 tys. widzów; był to jedyny wzrost w segmencie programów informacyjnych) i w lutym 2016 roku wyniosła 3,54 mln osób przy udziale na poziomie 24,19 (rok wcześniej 23,33 proc.).

„Fakty” nadawane są jednak równolegle też w TVN24 Biznes i Świat, a średnia oglądalność programu na dwóch antenach w zeszłym miesiącu wyniosła 3,71 mln widzów. Tym samym „Fakty” miały w sumie mniej o 220 tys. widzów (5,55 proc.) niż w lutym ub.r. na trzech kanałach Grupy TVN (wtedy serwis nadawany był też dodatkowo w stacji TVN24).

Na trzecią pozycję spadły „Wiadomości” TVP1, będące rok wcześniej wiceliderem rankingu. Widownia tego dziennika zmniejszyła się relatywnie najbardziej w zestawieniu. Serwis stracił 470 tys. widzów (12 proc.), a jego średnia oglądalność w lutym br. wyniosła 3,44 mln osób. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z kolei z 24,51 proc. do 22,33 proc.

Przypomnijmy, że w połowie stycznia br., gdy szefem serwisu TVP1 została Marzena Paczuska, wymieniono większość prowadzących i reporterów „Wiadomości”. Zmieniła się narracja i przekaz serwisu. Jest w nim więcej materiałów politycznych, więcej mówi się o tym, co dobrego robią obecne władze Polski, a opozycja jest często krytykowana. Trzeba też podkreślić, że program jest poważniejszy, nie ma w nim raczej materiałów tabloidowych czy lżejszych, a takie były stale obecne do połowy ub.r., kiedy zmienił to poprzedni prezes TVP Janusz Daszczyński (tego typu materiały nadają cały czas "Fakty" TVN).

„Fakty” w samym TVN miały w lutym br. o 100 tys. widzów więcej niż „Wiadomości” w TVP1, a łącznie z widownią w TVN24 Biznes i Świat, przewaga serwisu Grupy TVN nad programem informacyjnym TVP1 wyniosła 260 tys. oglądających.

Dodajmy, że „Wiadomości” w lutym br. miały mniej o 260 tys. widzów niż w styczniu br., gdy oglądało je 3,7 mln widzów. W tym ujęciu „Fakty” w TVN straciły 20 tys. widzów.

Tuż za podium znalazły się tradycyjnie „Wydarzenia” Polsatu. Średnia widownia tego dziennika wyniosła 2,58 mln osób, po spadku o 0,78 proc. Serwis ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsat News oraz Polsat News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w lutym br. oglądało 2,75 mln widzów, czyli o 0,98 proc. mniej niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 6,52 proc. do 1,69 mln widzów.

Wszyscy 4+

 

luty

2016

2015

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

Dynamika

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

3 966 355

34,08%

4 385 362

36,28%

-9,55%

FAKTY 19:00

TVN

3 544 954

24,19%

3 530 340

23,33%

0,41%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

3 443 757

22,33%

3 913 596

24,51%

-12,01%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 580 576

17,89%

2 600 875

17,44%

-0,78%

PANORAMA 18:00

TVP2

1 689 807

12,76%

1 807 635

13,10%

-6,52%

Wirtualnemedia.pl

 

FAKTY 19:00

TVN

3 544 954

24,19%

3 530 340

23,33%

0,41%

TVN24 Biznes i Świat

161 551

1,10%

70 854

0,47%

128,01%

TVN24

-

-

323 241

2,14%

 

Razem:

3 706 505

25,29%

3 924 435

25,94%

-5,55%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 580 576

17,89%

2 600 875

17,44%

-0,78%

Polsat News

124 437

0,86%

132 240

0,89%

-5,90%

Polsat News 2

43 069

0,30%

42 180

0,28%

2,11%

Razem:

2 748 082

19,05%

2 775 295

18,61%

-0,98%


Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lutym 2016 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia w TVN wzrosła o 2,92 proc. (łącznie na wszystkich antenach spadła jednak o 6,69 proc.) W tej grupie najwięcej także straciły „Wiadomości” - ich widownia zmalała aż o 14,95 proc.

16-49

 

luty

2016

2015

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

Dynamika

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

908 867

22,41%

984 108

23,11%

-7,65%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

891 668

15,92%

1 048 457

17,63%

-14,95%

FAKTY 19:00

TVN

1 257 239

23,90%

1 221 623

22,02%

2,92%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 056 129

20,44%

1 110 017

20,37%

-4,85%

PANORAMA 18:00

TVP2

399 423

8,45%

434 097

8,66%

-7,99%

Wirtualnemedia.pl

 

FAKTY 19:00

TVN

1 257 239

23,90%

1 221 623

22,02%

2,92%

TVN24 Biznes i Świat

30 900

0,59%

31 523

0,57%

-1,98%

TVN24

-

-

127 366

2,30%

 

Razem:

1 288 139

24,49%

1 380 512

24,89%

-6,69%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 056 129

20,44%

1 110 017

20,37%

-4,85%

Polsat News

37 420

0,72%

49 466

0,91%

-24,35%

Polsat News 2

12 333

0,24%

13 645

0,25%

-9,62%

Razem:

1 105 882

21,40%

1 173 128

21,53%

-5,73%

Dołącz do dyskusji: „Fakty” pokonały „Wiadomości”. Program kierowany przez Marzenę Paczuską stracił 470 tys. widzów

67 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
trek
Jeszcze kilka newsów a la "Pedofilia w Bostonie" i tylko patrzeć także na zjazd Teleexpressu.
odpowiedź
User
NiePatriota
No ale przecież prezes Kurski powiedział, że Nielsen ma zakłamane wyniki, więc kto by się tym przejmował. Dobra zmiana!
odpowiedź
User
anty
A co w tym dziwnego. Ja próbowałam oglądać Wiadomości, ale po paru dniach dałam sobie spokój, bo to była istna tortura dla rozumu i zdrowia psychicznego. Tak nachalna propaganda i grubymi nićmi szyta manipulacja to już chyba tylko w Russia Today.
odpowiedź