„Fakty” pokonały „Wiadomości”. Program kierowany przez Marzenę Paczuską stracił 470 tys. widzów

W lutym br. „Fakty” TVN po raz pierwszy od wielu miesięcy miały więcej widzów niż „Wiadomości” TVP1, które zanotowały - rok do roku - największy spadek widowni wśród wszystkich programów informacyjnych. Liderem oglądalności pozostał „Teleexpress”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
„Fakty” pokonały „Wiadomości”. Program kierowany przez Marzenę Paczuską stracił 470 tys. widzów
Krzysztof Ziemiec, prowadzący "Wiadomości", fot. TVP

Nadawany w TVP1 „Teleexpress” w lutym 2016 roku oglądało średnio 3,97 mln widzów, co zapewniło stacji 34,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 9,55 proc. widzów, czyli 420 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 36,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Fakty” TVN. Ich oglądalność na głównej antenie TVN zwiększyła się o 0,41 proc. (15 tys. widzów; był to jedyny wzrost w segmencie programów informacyjnych) i w lutym 2016 roku wyniosła 3,54 mln osób przy udziale na poziomie 24,19 (rok wcześniej 23,33 proc.).

„Fakty” nadawane są jednak równolegle też w TVN24 Biznes i Świat, a średnia oglądalność programu na dwóch antenach w zeszłym miesiącu wyniosła 3,71 mln widzów. Tym samym „Fakty” miały w sumie mniej o 220 tys. widzów (5,55 proc.) niż w lutym ub.r. na trzech kanałach Grupy TVN (wtedy serwis nadawany był też dodatkowo w stacji TVN24).

Na trzecią pozycję spadły „Wiadomości” TVP1, będące rok wcześniej wiceliderem rankingu. Widownia tego dziennika zmniejszyła się relatywnie najbardziej w zestawieniu. Serwis stracił 470 tys. widzów (12 proc.), a jego średnia oglądalność w lutym br. wyniosła 3,44 mln osób. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z kolei z 24,51 proc. do 22,33 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-w-lutym-tvn-wyprzedzil-polsat-w-grupie-16-49-udzial-wielkiej-czworki-zmalal-do-42-31-proc ##

Przypomnijmy, że w połowie stycznia br., gdy szefem serwisu TVP1 została Marzena Paczuska, wymieniono większość prowadzących i reporterów „Wiadomości”. Zmieniła się narracja i przekaz serwisu. Jest w nim więcej materiałów politycznych, więcej mówi się o tym, co dobrego robią obecne władze Polski, a opozycja jest często krytykowana. Trzeba też podkreślić, że program jest poważniejszy, nie ma w nim raczej materiałów tabloidowych czy lżejszych, a takie były stale obecne do połowy ub.r., kiedy zmienił to poprzedni prezes TVP Janusz Daszczyński (tego typu materiały nadają cały czas "Fakty" TVN).

„Fakty” w samym TVN miały w lutym br. o 100 tys. widzów więcej niż „Wiadomości” w TVP1, a łącznie z widownią w TVN24 Biznes i Świat, przewaga serwisu Grupy TVN nad programem informacyjnym TVP1 wyniosła 260 tys. oglądających.

Tuż za podium znalazły się tradycyjnie „Wydarzenia” Polsatu. Średnia widownia tego dziennika wyniosła 2,58 mln osób, po spadku o 0,78 proc. Serwis ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsat News oraz Polsat News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w lutym br. oglądało 2,75 mln widzów, czyli o 0,98 proc. mniej niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 6,52 proc. do 1,69 mln widzów.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lutym 2016 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia w TVN wzrosła o 2,92 proc. (łącznie na wszystkich antenach spadła jednak o 6,69 proc.) W tej grupie najwięcej także straciły „Wiadomości” - ich widownia zmalała aż o 14,95 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-ogladalnosc-tvp-moze-byc-sztucznie-zanizana-pozytywny-audyt-pomiaru ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami