SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Wiadomości” straciły w styczniu 410 tys. widzów

Nadawane w TVN24 i TVN24 Biznes i Świat „Fakty” w styczniu br. zanotowały większą widownię niż emitowane w TVP1 „Wiadomości”. Serwis Jedynki, który przeszedł trzy tygodnie temu rewolucję, w skali roku stracił 410 tys. widzów.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 do 31 stycznia br. „Wiadomości” nadawane o godz. 19.30 w TVP1 oglądało średnio 3,7 mln osób przy udziale wynoszącym 23,13 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,46 proc. w 16-49. To o 410 tys. widzów (9,94 proc.) mniej niż w styczniu 2015 roku, gdy program gromadził 4,11 mln oglądających, a jego udział wynosił odpowiednio 25,44 proc. i 18,57 proc.

Dodajmy, że „Wiadomości” w grudniu ub.r. miały 3,78 mln widzów i względem grudnia 2014 roku straciły 340 tys. oglądających (8,22 proc. widowni), a w listopadzie ub.r. zanotowały wzrost oglądalności o 50 tys. osób do 4,04 mln widzów  (1,18 proc.)

Z kolei „Fakty”, emitowane w TVN o 19.00, w styczniu br. przyciągały przed telewizory codziennie średnio 3,56 mln widzów, a ich udział w rynku wynosił 23,47 proc. w grupie 4+ i 22,64 proc. w grupie 16-49. Rok wcześniej serwis w telewizji TVN śledziło o 60 tys. osób mniej, a jego udział wynosił 22,79 proc.

„Fakty” nadawane są jednak też w TVN24 Biznes i Świat (tam oglądało je 160 tys. widzów) - biorąc pod uwagę obie stacje w styczniu br. miały one średnio  3,73 mln widzów. Co ważne, w styczniu ub.r. serwis nadawano też w TVN24 (zniknął stamtąd wiosną ub.r.), gdzie miał 330 tys. oglądających, czyli łączna widownia „Faktów” wyniosła wtedy 3,91 mln osób. W styczniu br. nastąpił zatem spadek oglądalności programu o 180 tys. widzów, czyli o 4,61 proc.

Dane pokazują tym samym, że w zeszłym miesiącu średnia widownia „Faktów” w TVN i TVN24 BiŚ była wyższa od średniej widowni Wiadomości” w TVP1, choć przewaga programu TVN nie była duża, bo wyniosła raptem 22 tys. oglądających. Nie było tak jednak w poprzednich miesiącach. W grudniu ub.r.  „Wiadomości” w TVP1 miały o 360  tys. widzów więcej niż „Fakty” na dwóch antenach, a w listopadzie ub.r. przewaga serwisu Jedynki nad programem informacyjnym Grupy TVN wynosiła 350 tys. widzów.

WIRTUALNEMEDIA.PL

 

Wszyscy 4+

 16-49

Program

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

 Styczeń 2015

Wiadomości

TVP1

    4 112 018   

25,44%

1 136 846

18,57%

Wirtualnemedia.pl

Fakty

TVN

    3 502 457

22,79%

     1 274 560

22,17%

TVN24

330 875

2,15%

125 308

2,18%

TVN24 BIŚ

         72 130

0,47%

           28 915

0,51%

suma

    3 905 462   

25,41%

     1 428 783   

24,86%

Wirtualnemedia.pl

 Styczeń 2016

Wiadomości

TVP1

    3 703 492   

23,13%

979 280

16,46%

Wirtualnemedia.pl

Fakty

TVN

    3 564 918

23,47%

     1 255 193

22,64%

TVN24 BIŚ

       160 434

1,06%

           36 505

0,66%

suma

    3 725 352   

24,53%

     1 291 698   

23,30%

O ile w „Faktach” nie było zmian ani formuły, ani zespołu to „Wiadomości” w drugim tygodniu stycznia br. przeszły prawdziwą rewolucję. Od 12 stycznia br. programem kieruje Marzena Paczuska, która zastąpiła Piotra Kraśkę. Serwis poza Kraśką przestali prowadzić też Beata Tadla i Diana Rudnik, a o 19.30 ponownie pojawili się Danuta Holecka i Michał Adamczyk. Zmodyfikowano też grafikę na telebimie za prezenterem w studiu i czołówkę - usunięto z nich Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

Wymieniono około połowy składu reporterskiego „Wiadomości” - z programem pożegnali się m.in. Justyna Dobrosz-Oracz, Jacek Tacik, Milena Kruszniewska czy Elżbieta Byszewska (ta ostatnia przeszła do „Panoramy” TVP2), a pojawili się Klaudiusz Pobudzin, Jarosław Olechowski, Bartłomiej Graczak czy Karolina Tomaszewicz. Zmieniła się narracja i przekaz serwisu, jest w nim więcej materiałów politycznych, w opinii części dziennikarzy są one przychylne rządzącej partii i nieco uszczypliwe wobec opozycji. Jako eksperci wypowiadają się niewidziani dawno w TVP dziennikarze i naukowcy o konserwatywnych poglądach. W "Wiadomościach" nie ma raczej materiałów lżejszych czy tabloidowych, a takie zobaczyć można w "Faktach".

Dodajmy, w pierwszych czterech tygodniach stycznia br. najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 miało zawsze więcej widzów niż topowe „Fakty” TVN. Największa przewaga miała miejsce w okresie od 28 grudnia ub.r. do 3 stycznia br. - wydanie „Wiadomości” z niedzieli 3 stycznia br. miało aż o 740 tys. widzów więcej niż oglądało tego dnia „Fakty”.

Natomiast w ostatnim tygodniu zeszłego miesiąca po raz pierwszy to najchętniej oglądane wydanie serwisu TVN pokonało konkurenta z TVP1.W niedzielę 31 stycznia br. „Fakty” miały bowiem o 120 tys. widzów więcej niż „Wiadomości”.

Topowe wydania serwisów w poszczególnych tygodniach

Tydzień

Dzień emisji

Wiadomości TVP1

Dzień emisji

Fakty TVN

28.12.2015 - 3.01.2016

3-01-2016

4 668 496

3-01-2016

3 930 114

4.01 - 10.01.2016

10-01-2016

4 238 623

04-01-2016

4 196 222

11.01 - 17.01.2016

17-01-2016

4 416 335

12-01-2016

3 879 342

18.01 - 24.01.2016

24-01-2016

4 073 813

18-01-2016

3 686 226

25.01 - 31.01.2016

31-01-2016

3 840 459

31-01-2016

3 960 164

„Wiadomości” TVP1 można oglądać też na antenie TVP Polonia, ale nie nadaje ona programu na żywo, ale retransmituje go o godz. 20.00 i 2.00 w nocy czasu polskiego. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” straciły w styczniu 410 tys. widzów

126 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
a to ci niespodzianka ;)

coraz mniej ludzi chce oglądać propagandę pisowską
odpowiedź
User
ja22
Te nowe "Wiadomości" to totalne dno. Po pierwszym tygodniu od zmian przestałem oglądać.
odpowiedź
User
przechodzień
Krasko to był gość. Trochę nudny i amerykański, ale miał kontakt z widzem i był sympatyczny.
odpowiedź
User
xm
Wiadomości straciły pewnie jeszcze więcej widzów, ale powyższe dane nie uwzględniają ilu zyskały kosztem spadku oglądalności serwisów informacyjnych w TV Trwam i TV Republika.
odpowiedź
User
qwe
Rozwalili Ekspres Wieczorny, rozwalą i TVP.
odpowiedź
User
politykier
Teraz w "Wiadomościach" realizuje się życiową dewizę Kurskiego czyli "ciemny lud wszystko kupi" to i oglądalność leci łeb na szyję
odpowiedź
User
SG
Easy, easy... Z odruchem bezwarunkowym wobec nachalnej propagandy nie wygrasz. Powoli wszystko wróci do normy, tzn. wychylone wahadło powróci do TVP-owskiej macierzy. Choć dopuszczam niewielkie odchylenie status quo w stronę TVN.
odpowiedź
User
plusk
Ludzie nie chcą oglądać tej nachalnej, pisowskiej propagandy sukcesu serwowanej przez Kurę i Paczuską et consortes. Kraśko górą!
odpowiedź
User
Maria Fort
Nie matura lecz chęć szczera zrobi z ciebie prezentera. Ten wierszyk dedykuje nowym prowadzącym i nowemu kierownictwu.
odpowiedź
User
Daniel
nie ma co oceniać po miesiącu, zobaczymy za pół roku co z tej zmiany wynikło :)
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing