Festiwal w Sopocie stracił 720 tys. widzów. Polsat liderem rynku

Polsat Sopot Festival 2014 oglądało średnio 1,97 mln widzów, o 720 tys. mniej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 7,21 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Polsat Sopot Festival 2014 pokazywany był na antenie Polsatu od 22 do 23 sierpnia br. Średnia widownia dwudniowej imprezy wyniosła 1,97 mln osób. Przełożyło się to na 17,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widowisko w porównaniu do pokazywanego w analogicznym okresie rok wcześniej  „Sopotu Top of Top Festival” zgromadziło mniej o 720 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność muzycznego eventu w Polsacie wyniosła 2,69 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 25,39 proc. i 27,04 proc. udziału (więcej na ten temat).

Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęła nadana w piątek pierwsza część „Słodkich lat 90.”. Widownia tego koncertu uplasowała się na poziomie 2,53 mln osób. Drugie miejsce należało do sobotniej „Muzodajni gwiazd” - 2,47 mln widzów.

Topowe koncerty „Polsatu Sopot Festival 2014”

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych koncertów Polsat był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP1, której udział wyniósł tylko 11,51 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVP2 (9,46 proc.) i TVN (9,16 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej drugie miejsce zajął TVN, przed Jedynką i Dwójką.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół sopockich koncertów wyniosły 7,21 mln zł. „Sopot Top of Top Festival” zarobił dla Polsatu 4,62 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?