Polsat Sopot Festival 2014 pokazywany był na antenie Polsatu od 22 do 23 sierpnia br. Średnia widownia dwudniowej imprezy wyniosła 1,97 mln osób. Przełożyło się to na 17,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Widowisko w porównaniu do pokazywanego w analogicznym okresie rok wcześniej „Sopotu Top of Top Festival” zgromadziło mniej o 720 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność muzycznego eventu w Polsacie wyniosła 2,69 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 25,39 proc. i 27,04 proc. udziału (więcej na ten temat).
Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęła nadana w piątek pierwsza część „Słodkich lat 90.”. Widownia tego koncertu uplasowała się na poziomie 2,53 mln osób. Drugie miejsce należało do sobotniej „Muzodajni gwiazd” - 2,47 mln widzów.

Topowe koncerty „Polsatu Sopot Festival 2014”
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych koncertów Polsat był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP1, której udział wyniósł tylko 11,51 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVP2 (9,46 proc.) i TVN (9,16 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej drugie miejsce zajął TVN, przed Jedynką i Dwójką.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół sopockich koncertów wyniosły 7,21 mln zł. „Sopot Top of Top Festival” zarobił dla Polsatu 4,62 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).











