„Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP10)

Magazyny w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty wpływów reklamowych oscylujące wokół 100 proc. osiągnęły „Forbes”, „Kropka TV”, „Poradnik Domowy” i „Wprost”, natomiast spadki zanotowały „Newsweek Polska” i „Viva!”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe przychody reklamowe (bez autopromocji) magazynów w styczniu br. osiągnęły wartość 171,24 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost w skali roku o 18,27 mln zł, czyli 11,9 proc.

Przy czym faktycznie te wpływy mogły być niższe niż rok wcześniej. Według Starlinka w całym ub.r. wydatki na reklamy w magazynach zmalały bowiem o 14 proc., do 513,6 mln zł (zobacz szczegóły), natomiast pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z innych domów mediowych prognozowali, że w br. ich spadek wyniesie od 10 do 15 proc. (więcej na ten temat).

W styczniu br. relatywnie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), „Kropka TV” (P&P) i „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 96,8 proc. więcej niż przed rokiem (2,17 mln zł w górę), drugi - o 110,2 proc. (2,08 mln zł w górę), a trzeci o 100,7 proc. (1,82 mln zł w górę).

Przychody z reklam w tygodniku „Wprost” (AWR Wprost) zwiększyły się o 62 proc. (wzrost o 2,99 mln zł), a w „Twoim Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,5 proc. (2,93 mln zł w górę). „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) osiągnął wzrost o 13,7 proc. (czyli 943 tys. zł), natomiast „Tele Program” (Teleprogram) - o 22,4 proc. (656 tys. zł).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 16,8 proc. (1,26 mln zł w dół), a dwutygodnika „Viva!” (Edipresse Polska) - o 18,2 proc. (1,37 mln zł w dół).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa