Fundacja Nowoczesna Polska promuje prawo do ściągania i kopiowania kultury

Ruszyła kampania społeczna „Prawo Kultury”, w której Fundacja Nowoczesna Polska podkreśla wolności zapewniane użytkownikom przez obowiązującą ustawę o prawie autorskim.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Idea kampanii „Prawo Kultury” zawarta jest w trzech prostych zdaniach, opisujących czynności zgodne z prawem, ale często niesłusznie uchodzące za wykroczenie. Te stwierdzenia to: „Mam prawo kopiować książki”, „Mam prawo ściągać filmy”, „Mam prawo dzielić się muzyką”. Zostały one ujęte w formie dymków komiksowych i umieszczone na szybach wagonów warszawskiego metra. Grafiki odsyłają na stronę internetową prawokultury.pl, na której można znaleźć szczegółowe wyjaśnienie każdego z tych zdań, odwołujące się do konkretnych przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Akcję wspierają działacze społeczni i osoby związane z ruchem na rzecz wolnej kultury, m.in. prawnik i publicysta Piotr Waglowski, literaturoznawczyni i redaktorka Aleksandra Sekuła oraz muzyk Marcin Cisła (czyli DJ Kwazar). Wszyscy oni zostali sfotografowani w metrze na tle plakatów z kampanii.

grafika

Akcja „Prawo Kultury” potrwa do 30 grudnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?