„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)

W lutym br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 6,3 proc. niższe niż rok wcześniej. O jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a „Dziennik Gazeta Prawna” aż o 40 proc. mniej, za to duże wzrosty zanotowały „Super Express” i „Przegląd Sportowy”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych (bez autopromocji) wyniosły 112 mln zł. To o 7,5 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,3 proc.

W styczniu br. przychody gazet z reklam cennikowo zmalały w skali roku o 14,9 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (więcej na ten temat).

Zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej wśród dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała w lutym spadek tych przychodów o 6,2 mln zł - z 33,9 do 27,7 mln zł (to 18,3 proc. w dół). Podobnie zmalały cennikowe wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - z 8,09 do 6,46 mln zł, czyli o 20 proc. Przychody regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) skurczyły się o 23 proc. - z 2,5 do 1,93 mln zł.

Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował spadek wpływów reklamowych wynoszący aż 41 proc. - zmalały one z 5,53 do 3,26 mln zł, czyli o 2,27 mln zł. Natomiast przychody bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) zmniejszyły się o 38,5 proc., z 2,92 do 2,09 mln zł.

Minimalnie zmniejszyły się z roku na rok przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). Niewielkie wzrosty osiągnęły natomiast „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 5,3 proc., z 17,31 do 18,23 mln zł, oraz bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,4 proc., z 6,58 do 6,81 mln zł.

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) podskoczyły w skali roku aż o 1,7 mln zł - z 6,52 do 8,26 mln zł. To wzrost o 26,7 proc. Natomiast przychody „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się aż o 92,4 proc. - z 1,48 do 2,85 mln zł. Wynika to przede wszystkim ze wzmożonej aktywności reklamowej w lutym br. sponsorów igrzysk w Soczi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"